Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anneke

Anneke

31-08-2011 om 17:34

In de overgang en weer ongesteld

Balen, ik heb nu een jaar geen menstruatie meer gehad. Af en toe van die opvliegers en 's nachts warm in bed. Ik dacht, dat gaat mooi.
Heb ik afgelopen week weer buikkrampen, hoofdpaan, zware benen en een mestruatie van 5 dagen! Is dit normaal? Moet ik ermee naar de huisarts eventueel of hoort dat er gewoon bij.O, ja ik ben 54.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

01-09-2011 om 12:11

Meestal

gaan ze ervan uit dat als de menstruatie een jaar weg is, je dan officieel in de overgang bent.
Ik was vanaf februari niet ongesteld geweest, heb ook periodes met opvliegers maar werd toen in julie ineens weer ongesteld. En een maand later weer.
Maar volgens mij is het niet iets om je zorgen over te maken. Je moet alleen opletten dat de menstruatie echt stopt; anders even naar de h.a.

Biene M.

Biene M.

02-09-2011 om 06:53

Even naar de huisarts, die zal waarschijnlijk een uitstrijkje maken.

Tirza G.

Tirza G.

02-09-2011 om 20:19

Jaar mag nog

Méér dan een jaar niet menstrueren - dan schijn je er vanuit te mogen gaan dat het niet meer gebeurt. Maar dat kun je nooit precies met een schaartje knippen, dus ik zou die termijn van een jaar gewoon als 'erbij horen' aanzien

Tirza

Coco

Coco

02-09-2011 om 20:22

Niet gek

Ik ben al bijna anderhalf jaar niet meer ongesteld geweest, maar zou niet raar opkijken als het toch nog een keertje gebeurde. Je leest wel eens over vrouwen die al vijf jaar niet meer hebben gemenstrueerd en dan ineens zwanger blijken te zijn! Het is dus zaak om in ieder geval niet te snel te stoppen met voorbehoedsmiddelen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.