Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bofferd

bofferd

02-08-2010 om 19:21

Inenting tegen de bof?

Ik ben van de generatie voordat iedereen tegen de bof werd ingeent. Mijn moeder weet niet zeker of ik de bof gehad heb, maar waarschijnlijk is het niet. Nu de laatste tijd weer berichten opduiken over de bof zou ik eigenlijk wel alsnog ingeent willen worden. Kom zo nu en dan wel in aanraking met risico-groepen (studenten, en zware christenen) dus best een kans dat ik met het virus in aanraking kom.

Als ik ingeent wil worden waar moet ik dan zijn? Of kun je hier helemaal niet zelf voor kiezen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

03-08-2010 om 08:47

Ggd?

Ik zou met deze vraag de GGD even bellen,of mijn huisarts!
groetjes,bastet

Tirza G.

Tirza G.

03-08-2010 om 12:35

Risicogroep?

Behoor je tot een risicogroep (jonge man)? Zo niet, dan is het maar de vraag of het vergoed wordt. Al kom je in contact met mogelijke dragers, als je zelf een gezonde vrouw bent is het risico áls je de bof krijgt niet zo bar groot. Je wordt er ziek van, so what.
Huisarts kan je meer vertellen!

Tirza

bofferd

bofferd

04-08-2010 om 18:24

Geen risicogroep

Nee geen risico-groep. Maar zoals de meeste kinderziektes vermoed ik dat ook bij de bof het bij volwassenen best mogelijk is dat je behoorlijk wat zieker wordt dan kinderen. En aangezien ik hier wel de enige ouder ben in een gezin met zorgenkinderen, zou uitvallen voor meer dan een maar dagen ongelooflijk lastig zijn. Als dat te voorkomen is door een inenting te halen, dan heb ik de kosten daar wel voor over. (en aangezien mijn aanvullende verzekering ook deels inentingen dekt die je nodig hebt voor reizen, zal deze vast ook wel gedekt worden). Maar ik heb geen complete BMR inenting nodig. Rode hond ben ik namelijk wel voor inge-ent (en dat is ook gecontroleerd tijdens mijn zwangerschappen) en de mazelen heb ik gehad. Maar de tip van de GGD is een goede. Daar kun je hier inderdaad ook terecht voor de 'reis'inentingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.