Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gonzo

Gonzo

22-11-2010 om 13:44

Interapy, ervaringen?

Door te veel stress in thuissituatie en op het werk ben ik uitgeput geraakt. De huisarts noemt het overspannen. Nu voel ik me mentaal best redelijk, en de laatste weken weer echt sterk maar ik blij zo hondsmoe, heel mijn lijf doet zeer. Dus huisarts adviseerde vanochtend toch echt naar de psycholoog te gaan. Dus ik ging eens rondbellen, overal heel veel wachttijd, 8 weken is heel gewoon! Dus nu heb ik me aangemeld bij Interapy. Ik schrijf gemakkelijker dan ik praat, dus ik dacht, ach, dat is misschien wel iets, en geen wachttijd. Net heel veel vragen ingevuld, vrjdagochtend telefonisch een afspraak en dan kunnen we beginnen. Maar nu twijfel ik een beetje en vroeg me af of hier mensen zijn die dit al eens hebben gedaan. En hoe hetw as?
Groetjes,
Gonzo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bennikki

Bennikki

26-11-2010 om 22:44

Ja hier

ik heb 2 jaar geleden wegens acute psychologische stress een korte (10 x) internet-therapie gevolgd (ik wilde ook niet weken wachten) maar het is mij zeer slecht bevallen. Ook ik schrijf beter dan ik praat en het was ook wel zinvol om dingen op 'papier' te zetten, maar ik merkte na een paar sessies dat er misverstanden ontstonden, puur omdat je elkaar niet echt spreekt. Heel vervelend want daar zit je niet op te wachten op zulke momenten. Ik denk echt dat contact, verbaal en non-verbaal, essentieel is voor delicate gesprekken.
Je vroeg om ervaringen, mijne is niet positief. Het was het waard om een paar weken te wachten op een real-life psych!
Maar heel veel sterkte sowieso,
Bennikki

Toch live

Ik bleef maar dubben en dat is meestal een teken aan de wand. Schrijven kan ik goed, doe het ook veel maar het is voor mij een manier om me te verschuilen. Dus ik heb donderdag besloten te wachten op de wachtlijst. En voilà, ik werd gisteren gebeld en heb dinsdag al een afspraak. Toch maar praten want dat moet ik toch leren. Vind het wel eng...
Groetjes,
Gonzo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.