Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

stresskipje

stresskipje

28-12-2011 om 12:43

Is het stress?

Ik heb de laatste tijd een erg sterk wisselend humeur, ik kan zo ineens verschrikkelijk boos worden maar ook een huilbui krijgen.
Ik slaap of veel of ben hele nachten wakker(nachtmerries), niks klopt meer en mn hoofd is een warboel, voel me altijd moe, ik wil van alles doen en doe dan alles tegelijk of er komt juist niets uit mn handen! Ik voel me regelmatig zenuwachtig en gespannen...is het stress?? Ben ik overspannen aan het worden, burn out??
We hebben indd een zwaar jaar achter de rug gehad, zowel financieel maar ook in de relatie...alles zijn we nu weer rustig aan het opbouwen maar dan moet mn lichaam en geest toch ook nu alles rustig aan het opbouwen zijn? Of is dat dan weer niet zo.
Heeft er iemant tips/hulpmiddelen of een aanwijzing wat het kan zijn? Want ik weet niet wat het is, maar voel me niet gelukkig met mezelf.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
valeska

valeska

28-12-2011 om 13:52

Ook

ik lees mee....zo herkenbaar!

Jade

Jade

28-12-2011 om 13:54

Werkte het maar zo:

"...alles zijn we nu weer rustig aan het opbouwen maar dan moet mn lichaam en geest toch ook nu alles rustig aan het opbouwen zijn?"

Maar het werkt niet op die manier. Jullie hebben een heel zwaar jaar achter de rug, geest en lichaam zo gespannen als een veer.....die veer is zich nu aan het ontspannen, maar dat gaat niét over een leien dakje. Voordat die veer weer mooi in vorm is gaat daar tijd overheen, tijd van het accepteren dat lichaam en geest weer in balans moet komen (met of zonder hulp). Ik vind het lastig te omschrijven, want ik weet wat je bedoelt (zit nu zelf in zo'n periode). Ikzelf ga naar iemand die Reiki geeft....

Ik heb verder geen tips voor je, maar als je het idee hebt dat je er zelf niet meer uitkomt raad ik je aan hulp te zoeken.

Sterkte (en ik wens je - jullie - veel rust toe in 2012)

Biene M.

Biene M.

28-12-2011 om 15:02

Huisarts

Stresskipje, wat je beschrijft klinkt heel erg als wat ik ervoer in de aanloop naar mijn burnout, maar overspannenheid kan het ook zijn. Als ik jou was, zou ik naar de huisarts gaan, het is in elk geval niet iets om te negeren. Zorg goed voor jezelf en probeer regelmatig tijd voor jezelf in te plannen. Lichaamsbeweging is ook goed. En ga naar de huisarts. Sterkte, hopelijk valt het mee en knap je snel weer op.

Anna

Anna

28-12-2011 om 19:20

Stress, overspannen, burn out

Kan allemaal maar voor alle zekerheid zou ik naar de huisarts gaan en bloed laten prikken. Voor hetzelfde geld is het iets lichamelijks wat vrij simpel op te lossen is. Laat je bloed onderzoeken op ijzer, ferritine, B12,foliumzuur, vitamine D, schildklier en diabetes. Met jouwe klachten zou ik zeker naar de schildklier laten kijken maar voor een compleet beeld moet je alles laten prikken.
Ik had dergelijke klachten en ben weggestuurd met AD. Na jaren slikken, regulier en alternatieve therapieën en heel veel ellende bleek ik dus "gewoon" diabetes en allerlei tekorten te hebben. Jaren weggegooid doordat mijn lakse huisarts niet een simpel bloedonderzoek heeft gedaan. Nu wordt alles behandeld en ondanks een ongelofelijk stressvol jaar voel ik me eigenlijk nog steeds gewoon goed.

stresskipje

stresskipje

29-12-2011 om 11:24

Bedankt

voor de reacties, fijn! Ik lees veel herkenning!
Ik heb net een flinke wandeling gemaakt en na 2 slechte dagen heb ik vandaag een goeie dag (ondanks slecht slapen en hoofdpijn is er wel weer meer rust in mn lichaam) Ik heb besloten om het met de dag maar aan te zien en ook mn emoties meer laten tonen aan partner heeft ook effect (alles verbergen en de schijn ophouden werkt natuurlijk ook niet).
Indd laat het maar gewoon komen. Ik probeer er zoveel mogelijk aan toe te geven en te uiten iig naar mijn partner toe, zodat die weet hoe ik me "echt" voel.
Meer herkenning of tips of wat dan ook ben ik erg blij mee! Voel me dan niet zo alleen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.