Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaakoperatie & narcose

Ik onderga over een tijdje een kaakoperatie en omdat ik tamelijk angstig ben, mag ik onder narcose (roesje van een uurtje). Hier ben ik erg blij mee, want ik stel deze operatie al te lang uit. Nu heb ik geen idee wat ik kan verwachten van een narcose, wat zijn de voorbereidingen en hoe kan ik me erna voelen? Ik kan er wel op googelen, maar ik vind "echte" ervaringen fijner om te lezen i.p.v. het opdreunen van de feiten.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen dus zijn....
Alvast bedankt voor de reacties!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lennest

lennest

10-04-2012 om 18:57

Ik slaap er zo lekker op!

Ik ben al vaker onder narcose geweest en ik heb ooit tijdens een naar onderzoek een echt klein roesje gekregen. De voordelen: je merkt helemaal niets en ik slaap er minstens drie nachten daarna super goed. De arts vroeg me iedere keer weer terug te tellen van 10 naar 0, ik kom niet verder dan 8 en als je wakker wordt, is alles al gebeurd. Het makkelijkste is je 'er aan over geven', liever gezegd: laat het maar gebeuren, verzet je er niet tegen en binnen no-time slaap je als een roosje.

Chris35

Chris35

13-04-2012 om 10:48 Topicstarter

Niemand verder?

Er zullen vast nog veel meer ervaringen zijn toch, of zijn ze té afschrikwekkend

krin

krin

13-04-2012 om 11:01

Narcose

Is een roesje gewoon een korte narcose? Ik heb zelf alleen goede ervaringen met narcose. Kom er altijd uit alsof ik een week vakantie heb gehad en eindeloos heb uitgeslapen. (Nou ja, altijd, ik ben nu drie keer onder zeil geweest, waarvan een keer maar een kwartiertje). Nooit misselijk van geweest, en van die vergeetachtigheid achteraf waar je wel eens van hoort, heb ik ook nooit iets gemerkt. In vermoeiende tijden verlang ik wel eens naar die totale ontspanning. Dus tja, ik zou er niet tegenop zien.

Mijn kaakoperatie-narcose-ervaring

Ik heb een kaakosteotomiegehad. Dat was een operatie van drie uur, ik heb daarna nog een nacht op de IC gelegen. Omdat de narcose maar een onderdeel van de operatie was (nogal hak- en breekwerk) en de nacht op de IC zwaar was, kan ik je niet zeggen hoe de narcose op zich was. De voorbereiding bestond uit drie keer dezelfde vragen beantwoorden aan de verpleegkundige, de anaestesioloog en de chirurg (eerdere operaties, allergieen enzo). Na de operatie heb ik me nog een half jaar moe gevoeld. Ik weet natuurlijk niet zeker of dat van de narcose kwam, maar denk het wel.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.