Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kind met buikgriep..of blinde darm?

Middelste van 9 kreeg afgelopen donderdag opeens buikpijn. Omdat hij nogsal een bikkel is ben ik altijd wat extra alert..als hij daadwerkelijk klaagt over pijn, is jhet erger dan je zou denken. Hij was onrustig, slecht geslapen. Geen koorts, verder niks. Vr ochtend toch even naar de huisarts. Die dacht aan een buigriep, of een blinde darm. oeps. Even aankijken en eind vd middag bellen als het niet beter ging. Gelukkig moest ie eenmaal thuis vreselijk overgeven, en leek zich daarna wat beter te voelen, dus we gingen voor de buikgriep.

maar ondertussen is het maandag, en is het nog steeds niet over. Hij eet amper (drinkt wel) is moe en slapjes (ja, geen wonder) en heeft nog steeds buikpijn. Is soms uren redelijk vrolijk, maar dan opeens is het weer behoorlijk erg. Ik ga vanmiddag toch nog maar een keer terug naar de huisarts, maar ben benieuwd of iemand de symptomen herkent. Gaat er een raar buikgriepje rond? (hij heeft verder ook nog niemand aangestoken hier in huis, vreemd??) Of zou het echt zijn blindedarm kunne zijn? Getsie. Hoe erg is dat? Kunnen ze dat gemakkelijk ontdekken? Kan dat weken door'sluimeren' als het niet echt acuur is (hij ligt dus niet de hele dag echt heel erg pijn te hebben, het gaat bij vlagen, maar is nooit echt weg zegt ie) We gaan over een dag of 10 nl ook op vakantie....

Ingrid

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

06-07-2009 om 11:15

Bdd

Kan, een wat langere aanloop naar een appendicitis. Soms duurt het dagen/ weken, en wordt uiteindelijk de blindedarm er maar uitgehaald omdat het de oorzaak van de klachten zou kĂșnnen zijn. De helft van de verwijderde stukjes darm blijkt dan gezond

Reken op de totale hersteltijd op een dag op vijf, mocht hij geopereerd worden.

angel3

angel3

06-07-2009 om 11:38

Spastische darm?

als je op de blinde darm drukt dan doet het pijn als je loslaat....
Bij een vriend was er ook gedachte dat hij missch blindedarm ontst had maar bleek prikkelbare darm te zijn. Dat komt in aanvallen en is nooit helemaal weg. Darm blijft beetje beurzig voelen Ik heb dat zelf ook. Doet verrekte zeer.
Je kan er helaas niks aan doen behalve proberen te ontdekken wat de prikkeling veroorzaakt. Ik kan bijv niet goed tegen appel. OOk schijen cashews en kiwi prikkelend te zijn,.
Stekrte

IngridT

IngridT

06-07-2009 om 12:44 Topicstarter

Huisarts zei...

afgelopen vrijdag dat we konden checken of hij pijn had bij springen (zal wel hetzelfde zijn als een hobbelende auto) en of ie 'loslaatpijn' had, dus dat het zeer deed als je op de buik drukte en plotseling losliet.

Dat valt allebei wel mee. Maar ik heb net op internet gelezen dat zowel overgeven (heeft ie 2 keer gedaan) als geen eetlust bij de verschijnselen van een blinde darmontsteking kunnen horen.

Het gaat nu best goed, maar dat dacht ik gisteren ook, en toen was het de afgelopen nacht toch opeens weer minder OK.

Enfin, gelukkig heb ik een fijne huisarts, waarvan ik weet dat ze ons niet over een dag of 12 op vakantie zal laten gaan met een kind waarvan we niet zeker weten of ie met een acute ontsteking in een frans ziekenhuis zal belanden.

Maar ik hoop nog steeds dat het vanzelf overgaat....

Ingrid

IngridT

IngridT

06-07-2009 om 16:57 Topicstarter

Virus of a-typische blinde darm

zei de dokter vanmiddag. Morgenochtend voor de zekerheid toch even bloed en urine inleveren om te checken op ontstekingen, maar ze gaat er eigenlijk vanuit dat het iets is dat vanzelf weer bijtrekt. Virus-achtig dus, of een spier die even raar doet (kan ook voor dit soort verschijnselen zorgen)

Nou, daar hopen we dan maar op. Zoon heeft vandaag eindelijk iets normaler gegeten dan de afgelopen dagen, dus als ie nou vannacht ook eens probleemloos doorkomt dan ziet het er plezierig uit...

Ingrid

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.