Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Klacht huisarts

Weet er iemand welke weg ik kan bewandelen om een klacht in te dienen over mijn huisarts. Het heeft niets met een behandeling te maken maar puur de manier waarop we te woord gestaan zijn. Voor de 2e achtereenvolgende keer hebben we ruim een uur zitten wachten op een gemaakte afspraak en dan afgescheept worden met de dokter heeft helemaal geen spreekuur er is vast sprake van een miscommunicatie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

24-12-2008 om 12:29

Tip

begin bij degene die in jouw ogen deze fout heeft gemaakt. Ga erheen, vertel jouw grieven, en vraag hoe zoiets kan gebeuren.
De volgende stap zou dan de huisarts zelf zijn (in het geval jij het idee hebt dat er niet geleerd wordt van deze fout), die zijn assistente moet aanspreken op dit soort fouten.
Succes, Minet

groentje

groentje

24-12-2008 om 12:46 Topicstarter

Even toelichten

Ik had vandaag een belafspraak tussen 11.00 en 12.00 uur en heb toen ik niet gebeld was zelf de telefoon gepakt. Er werd me verteld dat er nooit op die tijdstippen belafspraken zijn en dat de arts daar geen uitzondering in wilde maken. Ik moet maar wachten tot 14.00 en kan dan gebeld worden tot 15.00 uur.Ik moet dus ook nog boodschappen doen en het is al de 2e keer dat het fout ging maar na nogmaals de arts gevraagd te hebben gaf deze aan niet van deze regel af te wijken.
Er zijn het afgelopen jaar al veel dingen fout gegaan dus we widlen toch al veranderen maar nu wil ik er ook een officiele klacht van maken. Maar waar en hoe?

Niet doen

dit kost je onnodig energie,het zal namelijk niets oplossen,er is geen gegronde klacht,het is hetzelfde als je voor de kassa van de super aan de beurt ben en de kassiere zegt; ik ga ff lunchen.
heel irritant ,maar klagen helpt niet,het is immers al gebeurt.
schrijf een brief naar je huisarts waarin je alles zegt wat je niet aanstaat en zoek zsm een nieuwe huisarts.
basta.

Tinus_p

Tinus_p

24-12-2008 om 15:50

Maar

Heb je al schriftelijk geklaagd bij je eigen huisarts? Zonee, dat lijkt me dan zinvol om te doen. Het beste is een heldere, niet-boze (of iig niet al te boze) brief.

Groentje

Misschien bij de medisch tuchtcommissie? (dit is een grapje)

Je bent gewoon niet tevreden over de wijze waarop jouw zorgverlener afspraken maakt/niet nakomt. Spreek hem/haar daarop aan.

Als het verder een goede arts is dan zou ik daar zeker geen moeite mee hebben.

Xyda

groentje

groentje

24-12-2008 om 21:52 Topicstarter

Toch

wel een rede tot klagen. Dit was al de 2e keer en de eerste keer heb ik dus 5 kwartier in de wachtkamer gezeten voordat de assistente me kwam vertellen dat de dokter er niet was( ze was ziek).Kan gebeuren maar bel even af of laat me in elk geval niet 5 kwartier wachten. Wij moeten ons altijd eerst melden bij de assistente voordat we de wachtkamer inkunnen.
Overigens was dit na een keurig van te voren telefonisch gemaakte afspraak. Als ik niet zou verschijnen op deze afspraak krijg ik een rekening maar andersom werkt het dus kennelijk niet zo.
Hier heb ik direct mijn beklag gedaan zowel op papier als telefonisch maar dan wordt het afgedaan met een flauw,fouten maken is menselijk

Ik heb niet veel zin om hier toe te lichten wat er medisch gezien aan de hand is wat dat doet hier niet ter zake. Wij hebben een schriftelijke verklaring nodig ivm een medische indicatie voor thuiszorg voor mijn kind.( die zorg hebben we al 6 jaar maar door een wijziging in de AWBZ moet er een nieuwe indicatie worden afgegeven) Omdat de arts die rechtstreeks naar de zorgverlener toe moet sturen(thuiszorg in dit geval) vindt hij dit te omslachtig en daar gaat de hele discussie dus om.Ik wil graag weten via welk kanaal je over zoiets kunt klagen bij een orgaan wat boven je arts staat.Advies dat ik niet hoef te klagen heb ik niet nodig want dat ik dit na een aantal maanden tobben, niet meer pik is duidelijk.Heb vanmiddag met tussenkomst van thuiszorg al een andere huisarts geregeld.

De huisartsenpraktijk

Moet een procedure hebben voor (het escaleren van) klachten. Ik zou dus de praktijk bellen en even vragen wat de procedure is voor het escaleren van je klacht. Is vervelend maar dan weet jet zeker dat het op de goede plek terecht komt.

Mariel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.