Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Knieklacht - en wat kan dat nou weer zijn?

Ja, ik weet het, wat zegt de huisarts ervan... Maar meestal als ik naar de huisarts ga krijg ik te horen wat het is en dat het vanzelf overgaat. Misschien weet hier iemand wat het is en dan kan ik me een bezoekje aan de ha besparen, scheelt hem/haar (groepspraktijk) en mij weer tijd.

Sinds een paar weken heb ik als ik kniel (moet je verrassend vaak met kleine kinderen weet ik nu) een scherpe pijn in mijn rechterknie. Alleen rechts, aan de buitenkant en dan onder de knieschijf (de bovenkant van het onderbeen dus eigenlijk). Een scherpe brandende pijn, die snel wegtrekt als ik mijn been weer strek. Aan de knie is verder niets te zien of te voelen, geen zwelling, roodheid of jeuk, die knie doet het gewoon, ik heb nergens last van en denk er dan ook niet aan - totdat ik weer kniel om zoons veters te strikken oid... AAUU!

Als ik een plaatje van het kniegewricht bekijk (leve internet) gok ik op iets met de laterale band, maar dat is een schot voor de boeg. Iemand een meer onderbouwd idee?

En gaat het vanzelf over of moet ik wel naar de HA?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

30-12-2011 om 13:41

Hier

aan de bovenkant, ik kan na het hurken niet eens overeind komen, ik zal je besparen hoe ik dat doe maar neem maar aan dat het er niet uitziet
Ik ben naar de huisarts gegaan die me doorverwees naar de fysio. Die zei dat het 1 van de meest voorkomende knieklachten was en heeft me een 6-tal keren behandeld, dat bestond uit het strekken van mijn bovenbeen, die spier was verzuurd. Al met al van de klachten afgekomen maar na een week had ik het weer (heb peesaandoening).
Enfin, ik denk dat je of direct of via de huisarts naar een fysio kunt gaan. In elk geval zal niets doen niet zoveel oplossen denk ik.
(ps: ik zeg dus niet dat je eenzelfde overbelasting hebt, maar dat het het wel waard is even te laten nakijken)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.