Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mama 32

mama 32

02-06-2012 om 23:24

Laag bloedsuikergehalte

Mijn zoon (bijna12) had een tijdje geleden 2 keer een gevoel van dufheid en honger. Dit onstond een half uur na het eten, tijdens een potje voetbal. Hiervoor ben ik met hem naar de huisarts geweest en hij dacht dat het waarschijnlijk komt door een laag suikergehalte. Niets om zorgen om te maken...
Echer, de afgelopen week heeft hij het zeker een keer of vijf gehad. Tijdens het fietsen na het avondeten en tijdens het springen op de trampoline. In alle gevallen ontstond het tijdens inspanning. Hij wordt duf, voelt zich naar, heeft hele zware benen en wil alleen maar zitten... Ik geef hem dan wat dextro, en meestal wil hij zelf dan ook nog een paar boterhammen eten (ook al heeft hij net gegeten). Daarna gaat het weer beter. Dit bevestigd voor mij wel dat het inderdaad een suikerprobleem is.
Mijn vraag aan jullie: moet ik hier nu nogmaals mee naar de ha gaan? Het is voor mijn zoon natuurlijk wel erg vervelend als hij dagelijks van die momenten heeft. Zijn er uberhaupt medicijnen tegen een laag suikergehalte? Zijn hier ervaringsdeskundigen?
Hij eet overigens super goed en regelmatig..
mama32

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

03-06-2012 om 01:36

Tijdelijk probleem.

Dat eten helpt wijst inderdaad in de richting van bloedsuikerschommelingen maar het kan ook gebrek aan een of andere vitamine of mineraal zijn. Heb er zelf jaren last van gehad (maar niet zo frequent als je zoon) en het ging vanzelf weer over.

Kari1

Kari1

03-06-2012 om 11:09

Goed observeren

wat er nu precies gebeurt en aan de hand is. Je schrijft dat hij een gevoel van dufheid en honger krijgt bij inspanning (voetbal, fietsen, trampoline). Iets verderop beschrijf je duf, naar voelen, hele zware benen, alleen maar willen zitten. Na dextro en/of boterhammen gaat het beter. Dat kan natuurlijk zijn dóór de dextro en boterhammen maar het kan ook alleen door de rust en het zitten zijn. Na iets is niet altijd door iets. Probeer dat uit te zoeken. Geef hem b.v. eerst wat dextro en stuur hem dan flink de trampoline op. Komen er dan ook zware benen en willen zitten? Dan heb je reden en een verhaal om terug te gaan naar de HA, want dan zou het iets anders kunnen zijn dan een laag bloedsuiker.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.