Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lage afweer

Hallo,

Ik heb sinds ik kinderen heb gekregen (3 jaar en 8 maand) een bijzonder gebrekkige weerstand. Niet alleen lijk ik alle virussen op te pikken die er op mijn werk (in de zorg) en op de crèche heersen, ook heb ik sinds mijn 1e zwangerschap last van hooikoorts in redelijk ernstige mate.

Los van dat ik het zelf natuurlijk heel vervelend vind, ik loop nu al tijden zo te kwakkelen, vind ik het ook heel vervelend voor mijn werkgever en voor de mensen met wie ik werk. Ik moet me regelmatig ziek melden...
Verder maak ik me zorgen over mijn gezondheid. Ik eet echt goed (we eten nagenoeg biologisch en onbespoten), veel groentes en over het algemeen gezond. Alleen is fruit een probleem want in mijn 2e zwangerschap ben ik allergisch geworden voor het merendeel van het fruit (tja, een berkenpollenallergie wordt in verband gebracht met fruit allergie). Ik slik nu sinds kort weer extra vit. c bij.

Naast alle zichtbare kwalen, ben ik erg low energie. Dit uit zich op alle fronten. Ik ken mezelf helemaal niet zo, was juist altijd een duizendpoot... Maar ik ben nu al blij als ik de basis in orde heb, ik heb niets over zegmaar.

Tot slot vind ik mezelf dan ook nog eens een zeur, het valt toch allemaal wel mee en zo erg is het niet en stel ik me niet aan? Anderen hebben het veel zwaarder, en hen lukt het ook... Ik mis die sterke vrouw die ik was, en ik ben teleurgesteld in mezelf...

Tja, wat wil ik nu met deze posting... misschien adviezen, ervaringen... ik weet het niet zo goed. In ieder geval mijn verhaal kwijt, maar ik hoop ook dat er iets te doen is en dat ik hieruit kan komen, want ik vind het zo jammer. Het stomme is dat ik me op dagen zoals nu, me niet eens naar een HA kan slepen, terwijl ik dan al wel bedacht heb dat dat goed zou zijn... en wandelen, zou ook zo goed zijn, maar ook dat krijg ik toch niet voor elkaar, omdat ik me weer zo moe en slap voel...

Groetjes lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sascha2

Sascha2

16-03-2011 om 22:17

Lunamaya

Even geen adviezen van me, maar wel een hele dikke knuffel. Hou je taai hoor! X

rozenstruikje

rozenstruikje

16-03-2011 om 23:33

Ik herken de enorme moeheid. Verschrikkelijk, echt te moe voor alles. Bijna te moe om op te staan. En daar voelde ik mij ook schuldig over want het leek wel of iedereen gewoon vrolijk doorging met alles, ook zwangeren en moeders met kinderen, en ik kon het niet.
Toen jongste werd geboren, was ik nog vermoeider. Ik ben toen gestart met ongeveer vijf avonden per week heel vroeg naar bed gaan. En op zaterdag lang uitslapen. Dat maakte het wel draaglijker en beter. En pas toen jongste 2,5 was, kwam mijn energie weer langzaam terug en kon ik mijn bedtijden weer op 'gewoon' zetten.
Het is niet zo dat ik in die jaren alle virussen oppikte maar ik ben voor mijn doen vaak ziek geweest.
Het is echt strontvervelend allemaal maar ik denk
niet dat je je schuldig hoeft te voelen of jezelf verwijten hoeft te maken! Je doet het niet expres en je doet je best en dat is prima zo. Probeer ook leuke dingen voor jezelf te doen, daar krijg je ook weer energie van en hopelijk is het bij jou ook gewoon een kwestie van uitzitten en wachten. En ga zeker nog eens langs de huisarts om dit allemaal te bespreken. Het is namelijk ook zonde als er toch wel een lichamelijke oorzaak aan ten grondslag ligt. Schildklierproblematiek kan ook moeheid veroorzaken dacht ik, maar ik weet daar te weinig van.

Rozenstruikje

koentje

koentje

17-03-2011 om 10:59

Lunamaya

Ik heb ook een [periode gehad na mijn zwangerschap dat ik enorm aan het kwakkelen was met van alles. Bij mij was dat ook psychisch voor een deel. Het krijgen en hebben van kinderen kost veel emotie en kan van alles oproepen en is daarna natuurlijk ook fysiek belastend. Dus... gek he dat je moe bent!

Mijn man heeft ook last van berkenpollen allergie en fruitsoorten (vooral de schil)
Door die hooikoorts kun je ook vreselijk moe worden en weinig weerstand hebben. Probeer eens of je lapmiddeltjes kunt vionden voor de hooikoorts; allergiewinkel.nl heeft e.e.a.
succes

Tinus_p

Tinus_p

17-03-2011 om 11:41

Huisarts

Komt ie weer, het bekende stokpaardje:
Vitamine D; vitamine B12; schildklier. Door je huisarts uit te breiden met andere bloedtesten.
De kans is groot dat er niets uitkomt, maar als er wat uitkomt, is er (soms zelfs simpel) wat aan te doen.

Fianna

Fianna

17-03-2011 om 12:31

Aanvulling op tinus

laat je ferritine gehalte (ijzervoorraad) prikken (dit kan laag zijn bij een normaal hb gehalte).
Een huisarts komt vaak hier zelf niet mee. Heb het zelf ook moeten vragen en ik bleek een vit D tekort en een laag ferritine gehalte te hebben

lunamaya

lunamaya

17-03-2011 om 22:16 Topicstarter

Bedankt

bedankt voor het meedenken!
Ik heb de ha nog niet kunnen bereiken, maar ga dat zeker doen en neem de tips mee.
Ik denk dat het ook een combinatie is van alles bij elkaar, en als ik er over nadenk is het ook zo vreemd niet dat ik me vermoeid voel, maar bij neerleggen kan ik niet en ik wil gewoon zo graag weer wat meer (aan) kunnen.
Het is al zo fijn om wat bevestiging te krijgen merk ik. Op mijn werk voel ik me gewoon echt schuldig, ze hebben me daar nodig en ik kan me niet waar maken op de manier dat van me verwacht wordt... maar goed, ik werk eraan.
Eerst dus maar eens met de ha om de tafel en bloed laten prikken. En idd met de hooikoorts aan de slag.
Liefs lunamaya

Moeder1969

Moeder1969

18-03-2011 om 00:08

Hier dan ook maar

Ik heb dit al in een draad hierboven gezet maar kijk eens op http://stichtingb12tekort.nl/ Ik heb veel aan de site en het forum gehad

Biene M.

Biene M.

18-03-2011 om 08:23

Lunamaya

Sterkte en veel herkenning hier (zie ook "ons" draadje).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.