Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Langer slapen, vroeger op en lichaamsgewicht

Op nu.nl las ik

Vroeger opstaan maakt dikker

Mensen die doordeweeks veel vroeger opstaan dan in het weekend, zijn gemiddeld dikker dan mensen met een regelmatiger ritme.

Foto: ThinkStock Dat blijkt uit een studie die chronobiologen van de Universiteiten van München en Groningen hebben gepubliceerd in de nieuwste editie van Current Biology.

Ze baseren hun conclusies over wat ze de 'sociale jetlag' noemen op een groot onderzoek dat ze tussen 2002 en 2010 bij 65.000 Europeanen tussen zestien en 65 jaar uitvoerden met online vragenlijsten over slaapduur en slaapritme en lichaamsgewicht.

Wat een raar bericht. Het weekend telt twee dagen, de werkweek vijf, en men baseert zich op het weekend.
Nou ja, er bestáán mensen die zo leven, maar om dat nou boven de uitslag van een onderzoek te zetten.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Snuggle's

Snuggle's

13-05-2012 om 15:16

Zelfde gedachte

Ik vond het ook al zo'n raar bericht. Ik was eerst nog blij dat het een goede motivatie was om lekker uit te slapen , maar het bleek dus juist om het omgekeerde te gaan.

bibi63

bibi63

13-05-2012 om 16:51

Ach dat kun je op verschillende manieren interpreteren

- als je langer slaapt dan iemand anders, dan heb je meer uren die je met minimale energieverbranding doorbrengt (dus dikker?). Maar anderzijds, minder tijd om te eten. (dus dunner?).
- als je korter slaapt dan iemand anders, dan heb je meer gelegenheid/zin om iets te eten (dus dikker?). Maar anderzijds heb je meer uren dat je energie verbruikt (dus dunner?).

Tja.

Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.