Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Van de (Forum)redactie

Van de (Forum)redactie

15-07-2010 om 23:01

Let op veel mazelen in frankrijk!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

14-08-2010 om 21:33

Kom nou eens met bewijzen!!!! of hou je b...

>>Wat te denken van de kinderen die meervoudig gehandicapt zijn geraakt en al die kinderen met gedrags- en ontwikkelingsstoornissen vanwege de vaccinaties die zijn ook belangrijk hoor. < <

Dit is al de zoveelste keer dat je dit beweert Onno zonder deugdelijk onderbouwing en ik word er zo langzamerhand strontzat van! Kom nu eens met deugdelijke bewijzen of hou gewoon je b.... eh tetter!!!!!

Petra Kappers

Petra Kappers

15-08-2010 om 12:50

Toch ...

Natuurlijk hebben we veel profijt van vaccinaties. En dat die nare ziektes nog nauwelijks voorkomen is dankzij de vaccinaties. Maar dat neemt niet weg dat er m.i. kritisch gekeken mag worden naar de uitvoering. Mijn kinderen hebben in het buitenland een oraal kinkhoest vaccin ontvangen dat minder bijwerkingen heeft dan het intraveneuze, bijvoorbeeld. Ik heb ook mijn vraagtekens bij drie inentingen tegelijkertijd en de heel jonge leeftijd waarop ze worden toegediend. Ik vrees dat dat ook heeft te maken met de controles waarvoor een baby toch al naar het CB moet.

Bastet

Bastet

15-08-2010 om 13:15

Natuurlijk petra

Natuurlijk moet een mens kritisch blijven,maar dat is wat anders dan ziektes die ooit slachtoffers hebben gemaakt,weg te wuiven als niet ter zake doende.Ik geloof niet dat de tijdstippen van vaccinatie afgestemd worden op de controles bij het cb,ik denk eerder dat het omgekeerd is.Daarbij,niet elke regio hanteert dezelfde momenten van bezoek op het cb.
Bastet

Petra Kappers

Petra Kappers

15-08-2010 om 22:38

Drommels

'Losse vaccinaties tegen DKTP bestaan al sinds de dertiger / vijftiger jaren en worden sinds 1962 gecombineerd toegediend.'

Dergelijke beslissingen zijn doorgaans mede gebaseerd op economische argumenten. Het zal voor het land vast het beste zijn, maar niet voor elk individueel geval.

Tinus_p

Tinus_p

16-08-2010 om 09:47

'oraal kinkhoest'

Petra:
"Mijn kinderen hebben in het buitenland een oraal kinkhoest vaccin ontvangen dat minder bijwerkingen heeft dan het intraveneuze,"
Er bestaat geen oraal kinkhoestvaccin. Ik vermoed dat je in de war bent met het orale poliovaccin, dat overigens MEER bijwerkingen heeft dan de prik (overigens zijn inentingen nooit intraveneus).

Onno

Onno

17-08-2010 om 11:45

Bewijs genoeg!

Er is genoeg bewijs Nasha, daar ligt het niet aan.

Gertrudis

Gertrudis

17-08-2010 om 14:30

Petra

Geef het op, je komt nooit door de paardenkleppen heen hier. *grijns*

Zelfs als je niet zegt dat vaccineren slecht is en je alleen maar kritisch kijkt ernaar, krijg je iedereen over je heen. Het idee dat je niet zou doen wat het is beste is voor je kind werkt blijkbaar verlammend. Mijn kind wordt ook ingeent maar we doen trager dan de rest.

Het orale poliovaccin sloeg beter aan dan via een injectie, ik vraag me dan ook af waarom het op grote schaal is veranderd.

Er zou trouwens een wisselwerking kunnen zijn tussen heel vroeg enten en bv, daar hoor ik ook nooit iets over, alleen maar dat je die baby's niet vroeg genoeg kan inenten. Terwijl antistoffen van de moeder de werking van vaccins kunnen tegenwerken.

Ik geloof dat alles evolueert en zo kom je gelijk op de stelling dat niet alles wat we nu weten en doen juist is. Voor mij een fijn uitgangspunt om kritisch te blijven.

Bastet

Bastet

17-08-2010 om 14:40

Kritisch

Getrudis,je suggereert dat kritisch zijn impliceert dat je dus in ieder geval niet het rijksvaccinatieschema volgt.Maar er zijn vele ouders,waaronder ik,die zich goed hebben ingelezen en besloten hebben het rvp wel te volgen.Het is een afweging die je maakt,en die schaal kan twee kanten op gaan natuurlijk.
bastet

Nasha 1st

Nasha 1st

17-08-2010 om 16:45

Tap...tap....tap.....tap....

>>Er is genoeg bewijs Nasha, daar ligt het niet aan. < <

Ik wacht geduldig af Onno, op je linken naar de bewijzen...

Tirza G.

Tirza G.

17-08-2010 om 18:23

Gertrudis

Het woord is inenten. Enten doe je met planten. Wat je schrijft over de relatie tussen inenten en borstvoeding is in elk geval níet waar.
Het orale poliovaccin sloeg níet beter aan dan het geinjecteerde. Juist het orale vaccin kon in het maagdarmkanaal zijn werking verliezen.

Prima om kritisch te zijn, maar baseer je aub op correcte bronnen.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

17-08-2010 om 18:24

Nasha 1st (ot)

Kom maar meid. Je mag naar huis. Je hebt je best gedaan. Je hoeft hier écht niet te blijven wachten op de informatie van Onno, die gaat toch niet komen. Kommmmmm maar, rustig aan, hier effe de nieuw geasfalteerde oprit af, ik snap dat je teleurgesteld bent maar kom maar. Ga jij lekker naar huis, ruim ik nog even de stront op.

Niet boos zijn. Niet teleurgesteld zijn. Gewoon geduldig zijn. Echt, je kans komt nog wel een keer. Om het te vragen he, niet om het te krijgen.

Tirza

Nasha 1st

Nasha 1st

17-08-2010 om 21:49

Dank je tirza...(ot)

ik ben al weer een beetje bijgekomen hoor....twas wel nat eigenlijk.....

Tirza G.

Tirza G.

17-08-2010 om 22:05

Tja pelle

Ik ben geen dierenarts. En bovendien een zeikerd met maar een klein brein. Ik moet enten altijd 3 of 4 keer lezen voordat ik snap dat er INenten wordt bedoeld.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.