Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Tineke

Tineke

29-02-2008 om 11:59

Leven tussen aanhalingstekens, een update


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Billy

Billy

11-04-2008 om 23:17

Kring

ik pak marmars hand en reik naar...

Jo65

Jo65

11-04-2008 om 23:49

Kring

Ik pak de hand van Mieke en reik naar...

mniekie

mniekie

11-04-2008 om 23:55

Kring

Ik neem de hand van Jo en geef mijn hand aan...

Lieve Heksevetjes, heel veel sterkte!

Mniek

Ari69

Ari69

12-04-2008 om 00:19

Kring

ik pak de hand van mniekie en steek m'n hand uit naar .......

Kring

Dank Ari, 11 april is afgelopen een nieuwe dag is aangebroken, ik ben weer terug in de kring
......

Manda

Kaaskopje

Kaaskopje

12-04-2008 om 01:26

Kring

Middenin de nacht en traditiegetrouw als laatste op het forum pak ik de hand van Fladderbeestje. Ik voel me bedroefd. Wat zonde van zo'n jong mens, maar wat fijn dat Bas nu van de pijn verlost is. Ik steek mijn hand uit naar de eerste van morgen.

Kring [tranen van ontroering]

Dag forum, en natuurlijk het Legioen.

Kaatje is mijn nichtje.
Ik wilde jullie enkel laten weten dat bij het zien van zulk een gemeenschapszin, en als gevolg van de rituelen die jullie er op nahouden, ik sinds vanmiddag mijn traantjes van verdriet heb kunnen inruilen voor traantjes van ontroering. Dank jullie hartelijk, allemaal...

U is goed volk! Woorden schieten mij tekort om dit alles duidelijk te maken. Dank, dank, dank...

Bob
Texel [NL] / Melbourne [AU]

[Boeb; tot van de week, IRL. BigHug, moi]

Max, bas en de staatsloterij.

Een simpele observatie van de twee kleinsten, die op Texel wonen [al leeft Euan in Melbourne ook biezonder mee, weet dat goed!]

Sent: Wednesday, April 09, 2008 6:29 PM
Subject: Max, Bas en de Staatsloterij.

Mijn kleine monstertjes hoeven natuurlijk niet elk detail van de zich onttrekkende tragedie te weten, maar het kaarsje dat elk uur ververst dient te worden houden ze goed in de gaten. Ik vertel ze lang niet alles - gevoelige, kwetsbare zieltjes als ze zijn - maar het aangeboden weekje vakantie vonden ze prachtig om te horen. Ze zijn natuurlijk wel slim - uurgh! - maar vaak is het ook gewoon een kwestie van 1 plus 1 optellen, en dan komen de wonderlijkste uitspraken.

Max [6] had een zogeheten 'vriendenboekje' mee van een jochie op school en gisteren hadden we dat in zitten vullen. Eerst even zien wat de anderen zoal schrijven zodat we wisten hoe en wat. Een ventje had het alleen over 'rijk worden' en 'veel geld' - tja, zo'n familie is dat nu eenmaal! - maar tot mijn opluchting wensten de meesten het manneke 'geluk en gezondheid', en 'veel lachen' en meer vans diens.

Armoe troef of niet, het is de dag voor de Staatsloterij dus een nummer dient gekozen! Het spon zich tussen de kinders uit tot een heel gesprek van hoe of wat. Merel [bijna 8] was van mening dat geld ook heel belangrijk was want anders kon je in de winkel toch niks kopen. Max was vol met twijfel al moest toch ook de huur betaald en 'smaandags nieuwe appels van de markt.

En vlak voordat ik vanmorgen half negen de deur opendeed, om te voet naar school te gaan, draait hij zich om en heeft de oplossing; "Als Bas morgen de Staatsloterij wint, heeft hij vast toch nog veel liever een weekje vakantie met de kinders!"

Dan is een minuutje wandelen naar school nog een hele lange weg. Hou het dan maar eens droog.

---

yadira1980

yadira1980

12-04-2008 om 07:47

Kring

in diepe stilte...

Kring

ik geef cecile een hand,de kring wordt groter en groter,hij kan niet groot genoeg worden,de tranen lopen over mijn wangen,ik steek mijn hand uit naar............

CatNip

CatNip

12-04-2008 om 08:27

Kring

Ik pak sus-anne's hand en steek mijn hand uit naar...
en hoop dat de kring blijft groeien en groeien.

Tineke

Tineke

12-04-2008 om 08:46

Oo-legioen

dank-dank-dank-dank-dank.....

Kring

Ook vandaag..........

Kring

ook ik sta vandaag weer in d ekring om kaatje, de kinderen en de familie...

Kring

Met zijn viertjes komen wij in de kring erbij staan, ik pak de hand van inkie1979 veel liefs, licht en kracht van ons allemaal,
timsmama

Tineke

Tineke

12-04-2008 om 08:59

Oo-legioen/ dozenschuivers

Slaap als een reus
Slaap als een roos
slaap als een reus van een roos
reuzeke
rozeke
zoetekoeksdozeke
doe de deur dicht van de doos
Ik slaap

(Berceuse no.2 P. van Ostaijen)

vol liefde moeten we loslaten

Bas van Hengel

een bevlogen musicus
14 juli 1969 – 11 april 2008

Woorden schieten tekort, daarom voor Bas het Requiem van Mozart.
Woensdag 16 april, 13.30 uur, Gorechtkerk, Kerkstraat 14 te Haren.
Vooraf, vanaf 13.00 , is er mogelijkheid Bas gedag te zeggen.
Aansluitend begraven we Bas met witte rozen op begraafplaats Harenerhof te Haren.
Dan komen we terug in de Gorechtkerk om elkaar te troosten.

Voel je welkom.

Kring

Ondanks dat ik nog niet eerder gereageerd heb, reik ik inkie1979 de hand en steek mijn hand uit naar ....
Er is de afgelopen tijd geen dag voorbij gegaan zonder dat Bas en Vincent in mijn gedachten waren.
Mijn hart huilt; mijn ogen blijven niet droog, ondanks dat ik ze beiden niet ken. Ik kan me niet eens voorstellen hoe groot het verdriet moet zijn....er zijn geen woorden voor.
Sterkte!

Karen

Karen

12-04-2008 om 09:03

Kaatje

Wat een mooie tekst!
Ik wil jou en je kinderen, maar ook jullie naast familie, vanuit Zwolle condoleren met dit onvermijdelijke, onuitsprekelijke verlies.

Liefs. Karen

Kring

Ik pak de hand van Nikus en steek hem vandaag uit naar.....

Joset

Joset

12-04-2008 om 09:54

Kring

Voor die lieve Kaatje en haar kinderen

babs67

babs67

12-04-2008 om 10:04

Kring

Ik pak de hand van Joset en steek hem uit..

Muziek van bas

Nu Kaatje zelf de volledige naam heeft genoemd, kan ik denk ik wel wijzen op de gelijknamige site. Hier staat prachtige muziek op, die ik de afgelopen tijd al veel draaide.

mel69

mel69

12-04-2008 om 10:15

Kring

Tot nu toe meegelezen en meegeleefd, maar nog niet gereageerd. Kaatje en kinderen heel veel sterkte...
Ik steek mijn hand uit....
Liefs, Mel69

Kring

Ook ik neem graag plaats in deze kring vol liefde, warmte en licht.

Kring

ook ik neem graag plaats in deze kring vol liefde en medeleven

Lieve Kaatje en familie: heel veel sterkte en kracht wens ik jullie toe

Bibi

Kring

lees al een jaar mee, nooit gereageerd. Net website gezien...bas werd geboren in het huis tegenover het huis waar ik 2 jaar later geboren werd en kreeg les van goede vrienden van mij...maar dat doet er niet toe, want het voelde toch al alsof ik jullie kende..

daarom neem ik vol medeleven de hand van bibi en steek de mijne uit naar...

Kring

Ook ik sluit me vandaag weer aan in deze kring van licht. Wat een prachtig gedicht!

Vol medeleven neem ik de hand van mammalies en steek de mijne uit naar....

roanne

roanne

12-04-2008 om 11:11

Kring/muziek

Ik sluit me aan in de kring. Kaatje meid, wat moet dit moeilijk zijn. Ik hoop dat we je een beetje troost kunnen bieden, we leven hier in het Zuiden van het land met je mee.
Ik zal proberen de muziek op één of andere manier te vinden en te draaien woensdag 16 april.
Roanne

Kring

Er zijn geen woorden voor een zieke,
van wie je weet; Hij redt het niet
Je streelt zijn wang, je ziet zijn ogen,
je bent bevangen door verdriet.
Toch ben je dankbaar voor zijn einde,
dat na zoveel moedig strijden kwam,
omdat het niet alleen zijn leven,
maar ook zijn lijden overnam.

Ook ik sluit mij vandaag aan in deze kring van kracht en troost voor Bas, Kaatje, hun familie en OOL!

Vol medeleven neem ik de hand van Sanora en steek de mijne uit naar....

Kaatje

Ik kom ook nog even in de kring staan, om jou en je kinderen en familie te condoleren met het verlies van Bas. De tekst van de kaart is prachtig! Woensdag in gedachten bij jullie.
Dag Bas, goede reis!

Liefs, Mick

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.