Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

20-02-2013 om 14:30

Levertijd lenzen

Mijn dochter mag binnenkort lenzen (als de oogarts groen licht geeft). We hebben pas medio april een afspraak, dat kon niet eerder, en ze wil ze het liefst eind april al hebben. Zijn lenzen altijd op voorraad bij de leveranciers waar opticiens ze bestellen? Ze heeft een flinke plussterkte en een cilinder, dus ik heb haar al gezegd dat het waarschijnlijk niet gaat lukken, maar misschien ben ik wel veel te pessimistisch.
Hoe zijn jullie ervaringen m.b.t. de levertijd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

20-02-2013 om 15:32

Binnen een week

Hoi
Wij hebben alleen ervaring met Specsavers. Daar hebben ze "standaard" lenzen (alleen - bijvoorbeeld) meestal gewoon op voorraad (dochter was laatst lenzen kwijt en kon gelijk nieuwe meekrijgen).
Lenzen met cilinder e.d. moeten vaak besteld worden, maar zijn vaak binnen een week al binnen (andere dochter heeft die).
Hoe oud is je dochter trouwens? En waarom moet de oogarts groen licht geven?
Onze meiden waren 13 en 15 toen ze voor het eerst lenzen kregen en zijn daarvoor niet bij de oogarts geweest. Bij Specsavers hebben ze uitgebreid getest of ze lenzen konden. Jongste heeft bijvoorbeeld 3 keer gratis nieuwe gehad in de eerste maand, voordat ze lenzen had die goed zaten.

Mijn lenzen

ook met cylinder zijn er bij contactlensonline vaak na 2 of 3 dagen( in mn brievenbus dus)

Vic

Vic

22-02-2013 om 11:57

Dat is snel

Een week zou mooi zijn. Ik wil zelf graag groen licht van de oogarts omdat dochter ogen heeft die moeilijk te meten zijn (kan alleen met druppelen). Gelukkig hebben we ook een goede opticien die dat zelf ook aangaf toen we een keer daar lieten meten. Omdat ik zelf geen lenzen heb vind ik het best spannend. Ik heb al verschillende verhalen gehoord van mensen die (blijvende) schade hebben opgelopen door het langdurig gebruik van lenzen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.