Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

20-06-2012 om 11:51

Litteken

Mijn dochter is gevallen, heeft een scheur opgelopen en is gehecht. Het wordt een breed litteken op haar wang. Wat kan ik doen om het litteken te verzorgen? Is littekenzalf iets? of vitamine E creme? Wat is een goed merk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie

Marie

20-06-2012 om 16:02

Bepanthen

Hallo
Ik zag laatst iemand die geopereerd was aan zijn knie (nieuw gekregen) en die littekens zagen er heel mooi uit. Dat kwam door het smeren met Bepanthen.
succes

Zowiezo met factor 30

ik zou zowiezo met factor 30 of 50 smeren de eerste tijd, dus geen zon erop laten komen. Die tip hebben wij gekregen na zoons operatie waarbij hij een groot litteken op zijn borst had. Nu zie je er echt nog heel weinig van.

Tirza G.

Tirza G.

20-06-2012 om 23:36

Niks helpt

De een littekent mooi, de ander lelijk. Er is geen zalfje of smeerseltje wat daartegen of daarvoor helpt. Alle littekens vervagen op den (lange) duur, maar het maakt echt niet uit wat je er op smeert. Jammer maar helaas.

Tirza (met meer dan 150 littekens. Dus )

Kaaskopje

Kaaskopje

21-06-2012 om 02:55

Actueel

Ik heb het er gister ook over gehad bij de apotheek. Ze noemde een tubetje van een door mij inmiddels vergeten merk voor de leuke som van 40 euro!! Een keer smeren over de wond van mijn dochter en het tubetje is leeg. Verder kon ze mij niet helpen, daarvoor moest ik naar de drogist.
Ik heb gehoord dat Aloë Vera kán helpen. Verder is het volgens mij gewoon goed om een (inmiddels goed gedichte) wond soepel te houden door te smeren en waarmee is dan niet eens zo heel interessant. Misschien is uierzalf wel net zo goed als een duur smeerseltje.
Het litteken moet uit de zon blijven of met zonnebrandmiddel met een hoge beschermingsfactor ingesmeerd worden. Als het litteken in de zon komt, wordt er bindweefsel aangemaakt, zo leerde ik van de chirurg, wat het litteken niet ten goede komt.

Anne K.

Anne K.

21-06-2012 om 12:32

Dit hielp bij mij wel:

behandelen met een 'Medical Elastic Tape'. Dat is die gekleurde pleister die je veel ziet bij sporters. Maar als je die op een aparte manier plakt (moet de goede rek en in het juiste patroon geplakt worden), dan krijg je er ècht veel mooiere littekens van. Heb mijzelf als proefpersoon gebruikt na de zoveelste polsoperatie en het effect was gigantisch tov de 'normale' methodes (met zo'n siliconenpad). Wordt nu al veel vaker toegepast na operaties. En heb ook heel goede resultaten gezien bij oude littekens (al moet je dan wel een aantal maanden tapen).
Littekens in het gezicht: tja, dan valt het de eerste tijd wel erg op als je daar van die tape op plakt... Ik heb de tape op mijn pols en krijg dan al veel vragen...
Een site mag ik vast niet noemen ivm reclame, maar als je mij anders een privebericht stuurt, kan ik je het wel toemailen.

grtz.,
Anne K.

Keertje opgezocht

Voor een vriendin die een grote operatie moest ondergaan aan haar knie. Enige bewijs dat wij vonden was dat smeren met wat dan ook (Bepanthen, Bio-oil, vaseline etc) wel wat helpt. Wel meerdere keren per dag voor een maand of twee. En inderdaad de zonnebrand die eerder vermeld werd.

Bij haar heeft het goed geholpen. Ik adviseer het mijn patienten ook.

Overigens lelijk litteken in het gezicht is een goede reden voor een doorverwijzing plastisch chirurg.

Mariel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.