Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lotgenoten gezocht voor moeder

Dag allen,

Sinds twee maanden is mijn vader qua gezondheid hard achteruit gegaan (longefyseem). Hij zal er aan moeten wennen dat hij veeeel minder kan. Daar heeft hij het, -heel begrijpelijk-, moeilijk mee. Gelukkig krijgt hij mentale begeleiding (al is hij nogal weigerachtig in dit opzicht).

Wie het er ook moeilijk mee heeft is mijn moeder. Mijn vader is namelijk koppig, gaat steeds over zijn grenzen heen en is erg met zich zelf bezig (terwijl er voor mijn moeder natuurlijk ook veel veranderd).

Verdere complicatie is dat hun huwelijk altijd behoorlijk slecht geweest (langs elkaar heen leven). Maar nu lijken de problemen zich uit te vergroten.

Mijn zusje en ik weten niet zo goed wat me d'r mee aan moeten. We horen tegenstrijdige berichten van beiden. Hebben geen goed zicht op werkelijke gezondheid van mijn vader. Ik woon ver weg, mijn zusje is aan het bevallen. Kortom, ook al zouden we willen, we kunnen er lastig zijn voor ze op dit moment.

Ik denk dat het voor mijn moeder fijn is om een lotgenotengroep te hebben. Daar kan ze haar ei kwijt en misschien tips en steun krijgen die ze van ons dochters niet kan krijgen.

Weet iemand van jullie een lotgenootgroep voor partners die ineens met een hulpbehoevende man/vrouw zitten (in Drenthe).

Of andere tips, herkenning etc. zijn ook welkom (volgens mij kan ik ook wel een lotgenoten groepje gebruiken )

Bedankt voor het meedenken,

Groet, Linda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
lennest

lennest

03-10-2011 om 22:46

Mee

Neem eens contact op met MEE, voor een MEE bij jou in de buurt, kijk op mee nl. Het kost je overigens niets, maar daar kunnen ze je wel verder helpen, zowel je moeder als je vader.
Sterkte!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.