Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Marieke

Marieke

17-03-2010 om 23:22

Low carb-"dieet" op lange termijn


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Elsa

Je hebt zelf een tijdlang geen suiker gegeten ivm hypoglykemieklachten en gebruikt nu volkorenprodukten en toch vind je de gedachte achter het southbeach pseudowetenschap?? Het is wel ontwikkeld door een cardioloog volgens mij, dus er zal toch wel wat inzitten?

Tinus?

Wat is onzin om te denken? Van elke dag iets teveel eten langzamerhand aankomen?? Nou dat gebeurt toch echt. Helaas is mijn lichaam blijkbaar niet zo slim dat het mijn extra calorien compenseert.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

20-03-2010 om 20:24

Karin

Iedereen kan wel een dieet verzinnen En ook bij het South Beach dieet is aangetoond dat er te weinig vezels inzitten, dat er een tekort aan vitamine A kan optreden en dat het uiteindelijk niet goed is voor je hart. Het onderscheid tussen "goede" en "slechte" suikers en koolhydraten is niets nieuws. Iedereen weet wel dat volkorenproducten veel gezonder zijn en dat teveel suiker niet goed is, en dat er slechte vetten zijn. Al de bedenkers van deze dieten borduren voort op dezelfde dingen en proberen er gewoon munt uit te slaan. Overigens at ik allang volkoren producten; bij ons thuis kregen we alleen wit brood op verjaardagen en aten we standaard volkorenmacaroni etc. Ik heb alleen wat kleine dingen hoeven aan te passen maar niet gebaseerd op een of ander onzindieet.

Elsa?

Te weinig vezels? Je moet hele bergen groente eten en in het laatste stadium neem je ook gewoon volkorenprodukten. Vezels genoeg lijkt me.
Vit A tekort? Dat zit toch in vetten, en die zitten juist wel in het dieet.
Maar van mij hoeft niemand een dieet te volgen, alleen als je een koolhydraatarm dieet zoekt, dan is dit een aardige, omdat je al snel weer normaal, maar dan verantwoord gaat eten.
Heb je voor mij een link waarin ik kan lezen over het vezel en vit A tekort en het feit dat het slecht voor je hart zou zijn?

Elsa

http://dieet.blog.nl/gezondheid/2009/09/14/atkins-en-south-beach-dieet-niet-goed-voor-het-hart
Deze komt van Jojoclub-afslanken.nl Niet direct een wetenschappelijke site denk ik. Bovendien eet je bij Atkins inderdaad verkeerde vetten ,maar bij South beach juist niet. Je kan die dieten niet over een kam scheren.

http://gezondheid.nieuwslog.nl/article/gezondheid_69841/Atkins__South_Beach__Cambridge_dieet__onzin_.html?www&txtSearch=koolhydraten
Daarin staat dat het net zo goed of slecht is als een ander dieet, niet dat het slecht is voor je hart, of iets over vezeltekort of vitA

http://dieet.blog.nl/gezondheid/2009/09/14/atkins-en-south-beach-dieet-niet-goed-voor-het-hart
Daarin staat dat er na de eerste 3 mnd geen vershil was in cholesterol gehalte. Dat er kans is op Vit A tekort als je het langdurig zou volgen en dat het weinig deed voor de gezondheid van het hart. (staat niet bij dat het slecht is) Dit zou blijken uit een amerikaans onderzoek. Tja, welk onderzoek? en het is niet de bedoeling dat je het zo langdurig volgt. Bovendien wordt er geloof ik aangeraden dat je er een vitaminesupplement bij neemt?

Etc
Ik ben niet overtuigd. Bij mij werkte het goed voor mijn hypoglykemie. Gewoon verantwoord eten helpt helaas weinig. Twee of drie bruine boterhammen met kaas tussen de middag, en smiddags om 3 uur is mijn bloedsuiker tot 3,5 gezakt, soms nog lager.
Maar nogmaals, niemand hoeft van mij een dieet te volgen, maar dit is geen beroerd dieet.
Atkins wel, maar daar heb ik het ook niet over

Marieke

Eigenlijk wilde ik niet meer reageren, maar ik kon het toch niet laten.

Ik vond jouw reactie op mijn posting nogal flauw aangezien ik alleen iets wilde illustreren. Ik had iig niet de bedoeling belerend of bekritiserend of zoiets over te komen. Als ik op jou toch zo overkwam spijt me dat; evengoed was jouw reaktie op mijn stukje niet nodig. Ik vond het niet zo leuk tenminste...

Marieke

Marieke

21-03-2010 om 21:18

Ach pilsje

Het spijt mij dat mijn opmerking verkeerd bij je is binnengekomen, het was niet mijn bedoeling.
Ik op mijn beurt werd niet blij van al die reacties dat ik maar gewoon minder moest eten. En die man die zogenaamd bijna verhongerd in de jungle met een cameraploeg op zijn nek irriteert mij mateloos, vandaar mijn flauwe reactie.

Marieke

Marieke

21-03-2010 om 21:27

Bloedsuikerdieet

Kijk dat was wel ongeveer wat ik van plan was. Ik heb het boek via IBL besteld.
Ik heb eerder problemen gehad met suiker en ben toen ook een paar weken heel streng geweest en daarna overgegaan op volkorenproducten. Ik heb mij daar heel lang prima op gevoeld. De laatste jaren ben ik langzaam minder rigide geworden en voel ik mij opgeblazen en minder fit. Ik ga eens proberen of ik er net zo van opknap als 15 jaar geleden.
Voor sommige hier is het misschien een extreem dieet, maar dat ligt eraan waar je vanuit gaat. Ik eet nooit kant-en-klaar-eten, "light" producten of kunstmatige zoetstoffen; suiker koop ik alleen voor mijn schoonvader. Zelf als ik pizza eet is het een zelfgemaakte van volkorenmeel

Tinus_p

Tinus_p

22-03-2010 om 11:07

Juanna

Juanna:
"Die link van jou is van 2002... beetje achterhaald"
Dat bloedgroepdieet is ook uit 2002, is het dan dus ook achterhaald????

Engelandvaarder

Engelandvaarder

22-03-2010 om 20:21

Lol marieke

Het is toch niet geloven, jij zegt dat je steeds wat zwaarder wordt en mensen raden je aan om wat minder te eten! Hoe verzinnen ze het?!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.