Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2011 om 13:08

Migraine

Mijn dochter heeft de laatste tijd steeds vaker dusdanige hoofdpijn dat wij denken dat dit migraine moet zijn. Wat is verstandig om te doen als je dat vermoeden hebt? Het is zo erg dat ze ligt te trappelen van de pijn. Ze heeft alle kenmerken van een migraine-aanval die we ervan tegenkomen. Ze heeft gister bedacht dat het vaak samenhangt met haar menstruatie. Een PMS verschijnsel dus.

Yura

Yura

29-08-2011 om 13:27

Huisarts

In ieder geval is het verstandig om naar de huisarts te gaan. Die kan medicijnen voorschrijven om de aanval draaglijker of korter te maken of zelfs te stoppen. Er bestaan ook preventieve medicijnen, maar dat is alleen zinvol als je het bijvoorbeeld wekelijks of vaker hebt. Zelf heb ik ooit in het blad van de migrainevereniging gelezen dat vitamine B zou helpen om een aanval te voorkomen. Ik slik dat nu al jaren en de keren dat ik wel een aanval heb gehad was als de vitaminepillen op waren. Te weinig drinken kan ook een oorzaak zijn.

guera

guera

29-08-2011 om 14:04

Pil?

ja hoor vlakvoor ik ongesteld moet worden heb ik mega hoofdpijn. Toen ik aan de pil was VELE malen erger dan nu. Is ze al aan de pil?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2011 om 14:17

Guera

Hoofdpijn heb ik ook voor ik ongesteld word. Tenminste... dat gebeurt regelmatig. Maar bij haar is het geen normale hoofdpijn meer. Ze is van kind af aan een hoofdpijnklant. Er is nooit een speciale oorzaak voor gevonden toen ze kind was. Maar nu lijkt het dus toch meer dan gewone hoofdpijn te zijn. Ze is niet aan de pil.
In reactie op Yura: ik heb ook al gezegd dat ze naar de huisarts moet, maar omdat ze er best regelmatig komt ziet ze daar tegenop. Onze huisarts ligt niet in haar straatje. Maar zeker met onze familiegeschiedenis, mijn twee oma's en een nicht zijn overleden aan hersen'trammelant' en de moeder van mijn man ook, heb ik het gevoel dat elk risico op iets anders uitgesloten moet worden dus ik wil toch echt dat ze zich laat onderzoeken.

Brianna F

Brianna F

29-08-2011 om 15:29

Hier

Bij mij kun je de klok erop gelijk zetten, drie dagen voor ik ongesteld moet worden krijg ik migraine. Zit het bij je dochter aan 1 kant? Kloppende pijn? Er zijn zulke goede medicijnen voor. Als ik de symptonen voel aankomen slik ik ze en dan kom ik de drie migrainedagen hoofdpijnloos door op 2 pilletjes per dag. Belangrijk is ze te slikken voor het echt doorzet. Ik zou als ik je dochter was naar de dokter gaan, echte migraine is vreselijk en er zijn opties hoor.

Fiorucci

Fiorucci

29-08-2011 om 16:48

Huisarts

Hormonale migraine is vervelend, heb ik ook. Als je pech hebt, heb je het voor en na je menstruatie en voor en na de eisprong. Zeker naar de huisarts gaan, er is genoeg aan te doen. In theorie kan het zijn dat ze het als kind ook al had, migraine manifesteert zich bij kinderen anders dan bij volwassenen. Tip: Ik en mijn hoofd van Noortje Russell, een erg informatief boek.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2011 om 20:11

Okee

Ze is nu op kamp, maar als ze thuis is zal ik haar toch naar de dokter sturen. Bedankt:-)

koentje

koentje

31-08-2011 om 15:05

En ondanks

dat het hormonaal gerelateerd is, ook eens opletten of bepaalde voeding een rol speelt. Ik heb enkele trickers in de voeding ondekt die extra gevoelig reageren als de hormoontooestanden erbij komen.

Tine Winkel

Tine Winkel

04-09-2011 om 20:03

Magnesium en aspirine

Ik herken de klachten die je beschrijft bij mezelf. Zelf heb ik baat bij het slikken van magnesium in de week voor ik ongesteld moet worden. In veel gevallen blijft de hoofdpijn tijdens de menstruatie helemaal weg. Als er toch sprake is van hoofdpijn, reageert die redelijk op paracetamol. Bij echte migraine werkt paracetamol bij mij vooral averechts (prima als braakmiddel, maar om nou te zeggen dat de pijn minder wordt...).
Als pijnstiller werkt bij mij tegen zware hoofdpijn overigens ook aspirine beter dan paracetamol. Geen idee vanaf welke leeftijd dat geslikt mag worden, maar het lijkt mij minder belastend voor een lichaam dan antimigrainemiddelen.

Sterkte, voor je dochter en jou!

Tine

Tinus_p

Tinus_p

05-09-2011 om 13:12

Tine/aspirine

Tine:|
"Geen idee vanaf welke leeftijd dat geslikt mag worden, maar het lijkt mij minder belastend voor een lichaam dan antimigrainemiddelen. "
Dat kun je helemala niet zo zeggen. Aspirine is bloedverdunnend en kan (ernstige) maagklachten geven. En dat kan meer belastend zijn dan de bijwerkingen van iets anders.

Tine Winkel

Tine Winkel

05-09-2011 om 21:19

'mijn' bijwerkingen

Je hebt inderdaad gelijk. Maar bij mij zijn de bijwerkingen van de migrainemiddelen soms wel duidelijk aanwezig (een dronken gevoel, wel lekker, maar het heeft wel veel invloed op je reactievermogen).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.