Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anna N

Anna N

29-12-2010 om 17:46

Mijn kroon is er uit

Ik zit net lekker dropjes te snoepen en ineens ligt mijn kroon er uit. Wat een ongelukkig moment! De tandarts is op vakantie tot 3 januari, morgen ben ik jarig en de dagen daarna zal er op tandartsgebied ook weinig te halen zijn.

Kan ik de tijd tot 3 januari overbruggen met alleen dat kiesstompje, of beschadigt er dan iets onherstelbaar? Dan moet ik even op zoek naar een noodtandarts. Wie weet raad?

Anna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Noodtandarts

Die maakt het schoon en doet er dan een noodkroon op.

Gr. Poezie.

Of als de kroon nog goed is, maakt ie 'm er wel weer op.

Gr. Poezie.

100%mama

100%mama

30-12-2010 om 11:29

Spoeddienst

Op zich kan het geen kwaad enkel het "stompje buiten het feit dat het voor jou wel vervelend kan zijn. Heb je er geen last van, dan zou je op zich goed kunnen wachten tot maandag. Heb je er wel last van (koude/warmte) dan zou k de dienstdoende arts even bellen in ieder geval voor advies. Ik zeg altijd tegen patienten "als U er last van heeft, dan is het ook een last", maar merk wel dat er in deze periode iets moeilijker gedaan wordt aangezien de diensten zo vreselijk druk zijn door afwezigheid van de meeste tandartsen dat er veelal strak aan het spoed-protocol wordt gehouden "enkel voor behandelingen waarvan uitstel van behandeling niet medisch verantwoord is". In geval van kroon eraf, maar geen last....zou het dus kunnen zijn dat er op dit moment, hoe rot ook, geen hulp is.

Toch naar de tandarts gaan straks!

Want ook al zit ie zo vast als een huis volgens jou, dat is wat anders dan goed aangesloten en vastgelijmd door de tandarts.

De kroon komt er binnenkort onherroepelijk weer af. Dus wees voorzichtig.

Wanneer een kroon niet goed vast zit en niet meer goed aansluit, kan er door vocht (speeksel) eea onder je kroon gaan zitten. Dat tast de opbouw aan waarop je kroon gemaakt is.

Wees alert op een wat vieze smaak in je mond, dat is een teken dat de bacterien onder je kroon zitten. En ja, dan kan het stompje gaan rotten, om met jouw woorden te spreken

Fijn dat je je kroon er zelf weer op hebt kunnen zetten, maar ga toch echt even naar de tandarts zodra het kan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.