Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Jet

Jet

28-08-2012 om 10:52

Mindfulness

Heeft er iemand ervaring met een cursus mindfulness. Ik ben sinds een poos ziek thuis en dit gaat ook niet meer goedkomen. Momenteel ben ik de zin van alles een beetje heel erg kwijt. Ben benieuwd of mindfulness me daarbij kan helpen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

28-08-2012 om 11:12

Kan

ik ga 10 september beginnen met een training mindfulness at work omdat ik ook een poos uitgevallen ben. Deze is aangeraden door de counceler en gelukkig staat het bedrijf er achter.

Tinus_p

Tinus_p

28-08-2012 om 16:21

Heu

jet:
"Heeft er iemand ervaring met een cursus mindfulness. Ik ben sinds een poos ziek thuis en dit gaat ook niet meer goedkomen. Momenteel ben ik de zin van alles een beetje heel erg kwijt. Ben benieuwd of mindfulness me daarbij kan helpen."
Het is wat weinig informatie. Waarom zit je thuis en waarom denk je dat dat niet meer goed gaat komen?

Jet

Jet

28-08-2012 om 19:04

Tinus

Het is wat weinig informatie omdat ik niet al te veel van mijn privacy wil weergeven. Ik een poos geleden te horen gekregen dat ik een chronische en progessieve ziekte heb. Er is geen behandeling voor alleen symptoom bestrijding. Overigens is het niet levensbedreigend maar beïnvloedt het wel ernstig de kwaliteit van leven.

May

May

29-08-2012 om 08:16

Heel zinnig

Heb zelf de cursusgedaan en heb er heel veel aan, ik zeg doen!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Persoonlijk

Tja, ik denk dat het ook heel persoonlijk is. Als je meer bewust en met aandacht in het nu wil leven, is mindfulness volgens mij heel goed. Maar als je met echte zingevingsvragen zit (hoe geef ik mijn leven nu verder vorm, in de wetenschap dat ik een chronische en progressieve ziekte heb?) lijkt het me niet de aangewezen weg.
Misschien moet je eerst voor jezelf uitmaken wat precies de vraag is waarmee je aan de gang wil?
n@nny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.