Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

maantje

maantje

04-01-2010 om 21:16

Mindfulness in amsterdam

Geinspireerd door een draadje hierboven ging ik googlen op mindfulness in Amsterdam. het aanbod is natuurijk erg groot. Kan iemand me een persoon of organisatie aanraden?
Bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

05-01-2010 om 07:10

Ik lees mee

Heb al een jaar een boek in huis liggen, misschien laat een workshop zich minder makkelijk uitstellen

Biene M.

Biene M.

13-01-2010 om 14:53

Niemand?

Omgeving (tot zo'n 30 km) Amsterdam mag ook. Ik ben vooral geïnteresseerd in een workshop van één dag(deel) om te kijken of het wat voor me is.

Bij het googlen viel me ook op dat er grote verschillen zijn tussen de mensen die de trainingen/workshops geven. Dansers, yogaleraren, psychologen, mensen met en zonder specifieke opleiding. Waaraan herken je een goede mindfulness trainer?

Puck

Puck

13-01-2010 om 15:45

"herkennen"

Tja waaraan herken je een goede mindfullness-trainer. Ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is. Zoveel heb ik wel begrepen uit het draadje dat ik over "kleur je leven" en mindfullness ben begonnen. Ik denk dat je vooral een klik moet hebben met de trainer. Degene die mijn psych me aanraadde stond me in ieder geval voor geen meter aan, kreeg alleen al bijna een depressie-aanval van het idee dat ik bij háár een cursus zou moeten volgen. Ik doe nu de internetcursus "kleur je leven" en daarna wil ik in de bieb eens kijken naar boeken over mindfullness. En staat me dat meer aan dan het beeld wat ik nu heb gekregen dan ga ik misschien wel op zoek naar een andere trainer. Maar ik denk dus dat wat een goede is voor iedereen persoonlijk is.

Wat ik heb geleerd van ...

Beste maantje en anderen,
Ik heb ook zo'n cursus gevolgd. Wat mij vooral is bijgebleven is dat ik het zelf moest doen. Ik ga nu nog een keer zo'n cursus volgen maar daarbij is het voor mij minder belangrijk bij wie het is. Het helpt mij heel goed maar ik heb van mezelf niet zoveel discipline dat ik gemakkelijk in de flow van mediteren blijf.
Je leert bij mindfulness vooral van jezelf. En dat is voor mij ook precies de kracht die er vanuit gaat. Niet iemand anders die mij zegt wat goed of fout is maar zelf ervaren.
Mimi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.