Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bibo

Bibo

04-11-2008 om 11:23

Mirena, al jaren niet ongesteld, nu bloedverlies?

Hallo,
Ik heb ondertussen mijn 2e mirena spiraaltje. Ik menstrueer al jaren niet meer, alleen bij de plaatsing van de 2e spiraal (maart dit jaar) heb ik even bloedverlies gehad, daarna niet meer. Maar nu heb ik sinds vanmorgen ineens bloedverlies. Niet heel veel, maar toch... Herkent iemand dit?
Groeten,
Bibo

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

04-11-2008 om 12:30

Zo nu en dan

Inderdaad, zo nu en dan bloedverlies. Soms twee maanden niets, soms in twee weken tijd een paar keer - heel weinig trouwens, geen verband voor nodig.
Als het al een jaar of 4 geleden is sinds je je mirena hebt laten plaatsen, kan het zijn dat hij (zij?) bijna op is: dan moet je hem vervangen. Tenminste, mijn huisarts zei dat ik het terugkeren van de menstruatie als signaal kan opvatten. Overigens alleen als je idd geen bloedverlies meer had met de mirena.

Na 4 jaar

Afgelopen zomer kreeg ik, bijna 4 jaar na plaatsing van mijn Mirena en na 3,5 jaar (bijna) zonder bloedverlies, zo'n 6 weken achterelkaar dagelijks bloedverlies, niet veel maar wel een inlegkruisje vol en af en toe een maandverbandje. Ik ben na de huisarts gestapt omdat ik dacht dat de mirena "uitgewerkt" was.Ook had ik vlak voor het bloedverlies een antibiotica-kuur gehad, dus ik dacht dat dat er ook iets mee te maken had.

Mijn HA verzekerde mij dat de mirena niet uitgewerkt kon zijn, als de fabrikant zegt dat hij 5 jaar werkt, zit er voldoende materiaal in voor zeven, zo zei hij; de fabrikant is veel te bang voor slechte publiciteit en rechtzaken...

De antibioticakuur kon er iets mee te maken hebben, maar hij dacht eerder dat mijn hormoonhuishouding wat "in de war" was doordat ik ziek was geweest, zo'n kuur krijg je natuurlijk niet voor niks. Hoe dan ook ik heb een hormoonkuurtje gekregen en daarna kreeg ik weer netjes om de vier weken bloedverlies, weer steeds minder en nu is het zo'n drie dagen en met een inlegkruisje op te vangen. Ik laat hem dus nog lekker een jaartje zitten!!

Groetjes Sas

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.