Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anne

Anne

14-05-2013 om 07:20

Mirena en migraine

Kan een mirenaspiraaltje invloed hebben op migraine? Erger worden of minder erg als je nu al gewoon de pil slikt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Anne

http://www.anticonceptie.nl/anticonceptie-migraine
Misschien heb je hier iets aan.
Ik heb zelf gekozen voor een koperspiraal. Niet dat de migraine over is :-S

-Flupke-

-Flupke-

14-05-2013 om 11:12

Uhhh

zelf heb ik de ervaring dat hormoonschommeling met name voor migrane kan zorgen. Dus dat zou met een gelijkmatige afgifte zoals bij de mirena minder moeten zijn...

Judith H

Judith H

15-05-2013 om 11:58

Bijwerkingen

Op deze link de vertaalde bijsluiter van Bayer voor de Canadese markt:
http://mirena.forum2go.nl/het-bayer-rapport-de-vertaling-van-alle-bijwerkingen-t29.html

Migraine staat er als een van de bijwerkingen bij. Ik heb zelf mijn 2e mirena na een half jaar ziek zijn (tot ziekenhuisopname toe) laten verwijderen. Al mijn klachten waren op stel en spromg weg. Het gekke is dat ik pas bij het plaatsen van mijn tweede mirena de klachten herkende als dezelfde als bij mijn eerste maar toen aan de stressvolle periode in mijn leven toeschreef. Na een paar jaar werden de klachten minder (de werking neemt over de jaren wat af). Mijn stress ook dus zag de link niet. Maar nu met die tweede was het duidelijk. Mijn gyn gaf aan dat mensen heel verschillend op hormonen reageren en dat er inderdaad vrouwen zijn die heftig op mirena reageren.
Overigens is het plaatselijke afgeven van hormonen en daarmee minder schadelijk een fabeltje. Want de hormonen komen gewoon in je bloedbaan.

Als je ook maar enigszins denkt dat mirena de boosdoener is, dan zou ik hem weg laten halen.

Anne

Anne

15-05-2013 om 13:42

Andersom

Ik slik nu de pil door en word ongeveer 3x per jaar ongesteld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.