Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

LaMama

LaMama

12-05-2009 om 10:11

Mirena: ineens veel langer ongesteld

Hoi meiden,
Sinds ruim twee jaar heb een Mirena spiraal en ik ben er heel erg tevreden over. Maar sinds 2 maanden is er ineens wat veranderd: ik ben weer ongesteld als voordat ik de Mirena had, maar nog erger want het duurt wel 10 dagen. En eigenlijk gaat het niet helemaal over, want ik hou maar roze afscheiding.
Is dat iets dat bekend klinkt bij een Mirena of zou er iets aan de hand zijn? Ik weet dat ik beter naar mijn gyn kan gaan, maar dat is een eindje weg en dan moet ik zoveel regelen...
Groet!
LaMama

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huisarts

Je kunt er ook mee naar je huisarts toch? Mijn eerste gedachte is dat het spiraaltje niet meer zit waar hij hoort te zitten, misschien ben je hem wel helemaal kwijt, maar dat kan je huisarts ook gewoon zien hoor.

LaMama

LaMama

12-05-2009 om 11:46

Huisarts

Helaas is mijn huisarts niet iemand waar ik hier mee naar toe wil. Niet onaardig, maar redelijk onkundig en weinig bereid om patienten te onderzoeken. Tek ik liever mijn broek niet voor uit LOL!
LaMama

LaMama

LaMama

12-05-2009 om 13:06

Weg?!

Nu pas dringt tot me door wat je schrijft. Weg?! Kan dat? Oh help, daar moet ik toch even niet aan denken. Ik ga eerst maar eens op jacht naar de touwtjes...
LaMama

Mamvantwee

Mamvantwee

12-05-2009 om 14:36

Kan

Ja, hij kan weg zijn, dat hoor ik vaker. Ik heb ook een mirena, maar heb nog nooit de touwtjes zelf kunnen voelen. Dus als je niets voelt, zegt dat nog niet alles, hoor!

Ook zonder mirena zou je toch niet zo lang moeten vloeien lijkt me. Toch langs de huisarts, en als je voor je eigen arts niet je broek wil laten zakken, vraag je toch om een verwijzing naar een gyn. Die kan meteen een echo maken om te kijken of de mirena nog goed zit en er niets anders dwars ligt.

Mamvantwee

Checken

Ik heb ook een Mirena spiraal, ondertussen al zeker 3 jaar. En ik blijf maar bloedingen hebben -zij het onregelmatiger- terwijl normaal geen bloedingen meer zouden moeten zijn. Soms heb ik ook gewoon mijn bloedingen als normaal (dat is dus zwaar), en maand later niets, en dan weer half. Bij mij hoort dat er dus blijkbaar bij -helaas.

Maar, als ik jou was, voor de zekerheid mss. toch beter even laten nakijken.

Mamvantwee

Mamvantwee

12-05-2009 om 15:25

Sasvangent

Het is niet zo dat je met de mirena nooit meer bloedingen hoort te hebben. Er is een kans (ik geloof 20%) dat je geen maandelijkse bloedingen meer hebt, en 75% krijgt lichtere bloedingen. Helaas voor jou zit je niet bij die 20%.

Rolypoly panda

Rolypoly panda

12-05-2009 om 16:00

Heb ik ook hoor

ik blijf maar ongesteld. 10 dagen. Paar dagen niet. Weer 10 dagen. Soms hevig, soms weinig. Al jaren Mirena die gewoon goed zit. Mijn zus: idem dito.

Ook

Langdurig licht bloedverlies had ik ook met de mirena. Later bleek mijn baarmoederslijmvlies verdikt en daardoor kreeg ik die zeurderige bloedingen

Lys Lionne

Lys Lionne

12-05-2009 om 23:48

Baarmoederslijmvlies

Is hier ook het probleem. Bij de 1e mirena heb ik gewoon 5 jaar met grote onregelmatigheid gevloeid, hoorde er voor mij gewoon bij. Bij het 2e spiraal heb ik echter 3 jaar niet/nauwelijks gevloeid en ineens sinds het najaar weer wel. Onderzoek door gynaecoloog wees uit dat het spiraal goed zit, er geen afwijkingen zijn aan baarmoederhals en er geen sprake is van een vleesboom. Het kan dus ook een probleem van het baarmoederslijmvlies zijn, echter tegengesteld aan Karin: het is te doen/weinig. Doordat het slijmvlies door de Mirena niet/nauwelijks meer aangemaakt wordt, maar soms nog wel afgestoten (menstruatie) is die laag soms te dun geworden en dan levert dan bloedingen op (zo is het mij in ieder geval duidelijk geworden). Ik heb nu 3 maanden een kuur van 10 dgn Primolut (hormoon dat het slijmvlies opbouwt en na stoppen med. weer afstoot: een kunstmatige cyclus dus) en dan is het afwachten of de bloedingen wegblijven. Gek genoeg ben ik na de 1e kuur nĂ­et gaan menstrueren, terwijl een zware bloeding voorspelt was. Dit weekend start de 2e kuur van 10 dagen, het zal mij benieuwen....

LaMama

LaMama

13-05-2009 om 13:05

Ok...

Genoeg problemen met bloedingen en de Mirena dus! Waar ik door gealarmeerd ben, is dat het ineens zo veranderd is. Lijkt me toch het handigste om even langs een dokter te gaan, maar ik maak me nu niet echt zorgen meer. Ik vind het meer lastig.
De draadjes heb ik overigens gevonden, dus hij zit er nog wel! Hoera!
Groet,
LaMama

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.