Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

madelief##

madelief##

07-10-2008 om 22:49

Mirena spiraal

Hallo,
ik heb mijn mirena spiraaltje laten verwijderen en tegelijk een nieuwe laten plaatsen. Zou deze ook direct bescherming bieden tegen zwangerschap? Of zou dat een tijdje duren, net zoals wanneer je niet voor de tijd al een mirena had?

Madelief

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

08-10-2008 om 09:41

Bijsluiter

Lees de bijsluiter denk ik dan als eerste. Maar verder kun je volgens mij niet anders dan concluderen dat voor je lijf de mirena er helemaal niet uit geweest is, want je kreeg direct een nieuwe; dus nee, zwanger worden zal niet lukken!

Mamasan

Mamasan

08-10-2008 om 22:18

Gelijk

Volgens mij biedt een Mirena gelijk bescherming, ook wanneer je hem voor de eerste keer laat plaatsen. Wel wordt soms na een maand een controle-echo gemaakt om te kijken of hij goed zit. Het zou kunnen dat hij niet goed is geplaatst en dan kun je natuurlijk wel zwanger raken.

Christine

Christine

09-10-2008 om 13:42

Mijn ha...

.. zei, toen ik een paar maanden geleden mijn Mirena liet vervangen, dat ik de eerste maand niet veilig was. Het kan nl. zo zijn, dat de nieuwe spiraal niet goed blijft zitten. Ik moest na een maand ook weer terugkomen voor controle en wij hebben in de tussentijd condooms gebruikt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.