Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vlek

Vlek

29-02-2012 om 19:34

Moedervlek weghalen (litteken)

Ik heb een grote moedervlek (volgens mijn huisarts een wratachtige) die ik wil laten weg halen. Hij zit precies onder mijn bh-beugel en ik heb er regelmatig last van. In het verleden heb ik al eens een soortgelijke vlek laten wegsnijden door de dermatoloog. Dat is toen met 2 hechtingen dichtgemaakt en daar zie je bijna niets meer van. De huisarts wil deze vlek nu zelf weg halen. Niet met snijden en hechten, maar hij wil hem eruit/eraf 'scheppen'. Dan krijg je in feite een soort schaafwond wat schijnbaar sneller geneest.
Ik zie er een beetje tegenop om een 'gat' met een centimeter doorsnee te hebben. Doet dat niet vreselijk pijn? Geneest het zo i.d.d. sneller dan met hechtingen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

29-02-2012 om 20:06

Ook gedaan

Ten eerste: nee het doet geen pijn want de huisarts verdoofd de plek.
Ten tweede vond ik de genezingstijd bij allebei de procedures even snel.
Maar dat eruit lepelen, zoals mijn huisarts dat placht te noemen hangt wekl af van hoe diep de moedervlek zit, de laatste keer moest ik toch gehecht worden.

Vlek

Vlek

29-02-2012 om 22:22

Brianna

Bedankt voor je reactie. Met de pijn bedoelde ik eigenlijk de pijn erna. Als er een groot 'gat' zit (het is een flinke moedervlek) duurt het natuurlijk even voordat dat dicht is. Lijkt me pijnlijk om dan zo'n open wondje te hebben. Zeker omdat het op een rotplek zit. Ik kan toch moeilijk een week zonder bh gaan lopen. Van de hechtingen had ik destijds totaal geen pijn.

Fonneke

Fonneke

01-03-2012 om 08:53

Ook gehad

Bij mij heeft de dokter ook twee keer zo'n grote moedervlek (ook een wratachtige) weggelepeld. Bij mij zat het op de rug, ook onder de bh. Ik heb geen pijn gehad, ook niet na die tijd. De eerste keer heeft de dokter er een gewoon verbandje op gedaan. Die plakte vast aan de wond. Het vernieuwen van dat verbandje was wel pijnlijk. De tweede keer heeft de dokter er een speciaal verbandje opgedaan. Ik geloof iets wat ze ook bij brandwonden gebruiken. Toen had ik helemaal nergens last van.
En mijn bh ben ik dus gewoon blijven dragen.

mix

mix

01-03-2012 om 11:02

Dat het met het lusje is niet scheppen

dat is wegbranden.
Je kunt oa bevriezen, snijden, wegbranden of lepelen. Dat laatste, het wegscheppen, gebeurt met een soort holle lepel, lijkt op een héle kleine ijsschep, maar dan met scherpe randen. Je krijgt dan een oppervlakkiger wond dan met bv snijden en hechten is niet nodig. De arts beslist op welke manier het wordt weggehaald, waarbij je natuurlijk altijd je voorkeur kunt aangeven, maar hij zal dan uitleggen waarom iets wel of niet kan.

Vlek

Vlek

07-03-2012 om 11:58

Au!

De huisarts heeft het (net) weg gehaald met de mini-ijsschep die Mix beschreef. Inmiddels is de verdoving wat uitgewerkt en schrijnt het toch behoorlijk. Ben blij dat ik het achter de rug heb, want ik ben echt geen held met dit soort dingen.

Isabella

Isabella

07-03-2012 om 12:50

Sterkte

Neem op tijd paracetamol tegen de pijn. Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.