Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Denise

Denise

15-12-2011 om 11:25

Multifocale bril of toch nog een jaartje (ofzo) uitstellen

Onlangs heb ik mijn ogen laten testen bij een opticien. Uit de test bleek dat ik eigelijk wel een bril nodig heb. Dat kan ook wel kloppen want ik loop al meer dan een jaar rond met het idee dat ik het allemaal niet zo scherp meer zie. Daarnaast zit ik voor mijn werk veel achter een computer en de leeftijd begint ook mee te spelen, althans, dat begreep ik
De conclusie is dat ik een cylinder-correctie nodig heb van 0,75 en +1 voor lezen. Multifocaal dus.

Wat zouden jullie doen? Ik vind het zo'n overgang naar "oud zijn". Aan de andere kant geeft het waarschijnlijk wel rust in mijn hoofd. De testbril was al een verademing.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MM.

MM.

15-12-2011 om 11:59

Het antwoord zit in de vraag

"De testbril was al een verademing." Dat zou ik meteen de doorslag laten geven! Wat win je ermee om het uit te stellen?

Multifocaal, een bril met leesgedeelte, kan ook varifocaal. Dus niet met die 'ouwelijke' halvemaantjes in het glas. Een bril is gewoon een bril, dat heeft niks met oud zijn te maken. Wat is er trouwens tegen oud zijn? Ouder worden is een natuurverschijnsel. Gewoon doen dus, die bril!

Groet MM

Brianna F

Brianna F

15-12-2011 om 12:23

Waarom wachten

Je krijgt alleen maar meer klachten. Dus hup naar de opticien, leuk modelletje uitzoeken en mooi weer alles scherp zien.

amk

amk

15-12-2011 om 12:34

Brillen zijn leuk

wat heeft een bril nu met oud worden te maken. Als je een been mist neem je toch ook een protese?

Er zijn onwaarschijnlijk leuke en hippe modellen. Met een lage sterkte zijn die brillen ook nog eens te vergelijken qua prijs met een goed paar schoenen.

Mijn ogen veranderen niet zo snel (nauwelijks, draag nu 10 jaar een bril of zo) en heb gewoon een hele collectie lekker vrolijk en opvallende brillen. Dan maar 1 paar schoenen minder per jaar.

Gauw gaan!

Hoe zit het met je zorgverzekering, vergoedt die de mulitfocale bril? En in januari?

Lekker doen hoor, die bril. Wat nou oud!

eni65

eni65

15-12-2011 om 20:03

Gemak

Als het zo prettig voor je was, die proefbril, dan zou ik het doen. Ikzelf heb normaal een enkele bril op, alleen voor veraf. Lezen ff snel doe ik onderdoor en boeken lees ik zonder bril. Op mijn werk heb ik een bril met leesmaantjes, erg fijn. En met de muziek heb ik een doorgeslepen, varifocus. Dat was wel wennen, maar viel me erg mee. Ik heb een mandje vol, voor iedere situatie. En je hebt zulke leuke brillen, leuker dan die grote stomme zwarte die iedereen ineens heeft. Gewoon doen!

Hombre

Hombre

16-12-2011 om 09:43

Lenzen, @cobi

"Ik moest op mijn 38e aan de bril en heb nooit aan dat nieuwe gezicht kunnen wennen. Zodra het kon heb ik lenzen genomen en ik was blij dat ik mijn eigen gezicht weer terug had."

Zeker. Ik draag zo'n 35 jaar (harde) lenzen, maar 'leeslenzen' bestaan niet volgens mij. Wel multifocale, heb ik me laten vertellen door iemand die er erg blij mee is. Mijn dichtbij zicht wordt ook slechter, dus misschien is dat ook wat voor mij. Heeft iemand hier ervaring met multifocale contactlenzen?

Denise

Denise

16-12-2011 om 16:48

Besteld!

Dank voor jullie reacties.
Inmiddels heb ik mijn ogen nog een keer laten meten en meteen een montuur uitgezocht. Sterker nog: 2 monturen want het was 2 halen 1 betalen En mijn verzekering vergoedt bijna het volledige bedrag dus dat scheelt enorm.

Vooral het hebben van een leesbril (+1,5 zelfs!) associeer ik met ouder worden. Ik vind het niet erg om ouder te worden maar dit voelde toch echt als een drempel.
Maar goed, ik heb twee leuke brillen uitgezocht (een wordt een zonnebril). Hopelijk ben ik dan eindelijk eens van mijn vermoeide wattenhoofd af.

groet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.