Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Naar de ha met tennisarm?

Het heeft er alle schijn van dat ik een tennisarm heb (nee, ik tennis niet). Dat doet pijn, maar zo heel erg is het nou ook weer niet, en als ik bepaalde dingen nou maar met de andere arm doe is er eigenlijk niet zo heel erg veel aan de hand.
Van internet heb ik opgepikt dat dit een niet-bacteriële ontsteking is en vanzelf over moet gaan. Hé, dat verhaal ken ik, en wel van het hielspoor dat ik twee jaar geleden had en waarvan de huisarts toen precies hetzelfde vertelde (en dat inderdaad vanzelf overging).

Nu zit ik te dubben: heeft het zin om naar de huisarts te gaan met die arm of is dat verspilling van mijn en zijn/haar (groepspraktijk) tijd, omdat het toch een kwestie is van uitzitten?

En zou het zinnig kunnen zijn om bijv. een week lang structureel NSAIDs te slikken - ontstekingsremmers, immers? Ervaring, iemand?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tennisarm

Huisarts lijkt me niet nodig, ik zou eerder naar de fysio gaan.

Volgens mijn fysio is het een tennisarm als je je arm op tafel legt en dan je ring en middelvinger omhoog doet en dit dan pijnlijk is in de spier tot aan je elleboog.

Pijn bij tennisarm is juist het teken dat het aan het herstellen is en de bloeddoorstroming op gang komt.

Klachten kunnen wel lang aanhouden.

Groetjes.

Primavera

Primavera

24-03-2011 om 11:33

Telefonisch consult?

Je zou natuurlijk naar de huisarts kunnen bellen of het zin heeft om de arm te laten zien.
Verder is het handig om te kijken waar de tennisarm van komt en daar wat aan doen, anders gaat het niet over of komt het weer terug. Een veelvoorkomende oorzaak is de houding achter de computer met muisgebruik. Eens heb ik zo een ontsteking in mijn schouder opgelopen, sinds ik een muispen of penmuis gebruik, is het me niet meer gebeurd.
Groeten Primavera

Temet

ik zou naar een fysiotherapeut gaan. Volgens mij heb je daar geen verwijzing meer voor nodig tegenwoordig.

Die gasten weten altijd meer dan jij. Ik ben een tijdje geleden gegaan voor een verzwikte enkel die na 2 maanden alleen maar erger werd. Ben maar 1x geweest, maar de tips waren goud waard (en zeker de 45 euro voor een onvergoed eerste consult).

Volgens mij is dit een nieuwe ontwikkeling (dat je daar heen kunt gaan zonder verwijzing) die helemaal is ondergesneeuwd en daardoor weinig bekend.

Aanrader! Ik weet nog een leuke die zijn kinderen ook op onze school heeft, erg aardig ook... maar helaas niet bij jou in de buurt

Temet

Temet

24-03-2011 om 12:04 Topicstarter

Dank

Ik denk dat ik inderdaad maar even bel en vraag of het zin heeft om langs te komen. En of het zin heeft naar de ft te gaan. Waar je inderdaad heen kan zonder doorverwijzing, dat weet ik want dat heb ik eerder gedaan. Maar dan voor iets anders. Ja, ouderdom komt met gebreken...

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.