Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Janeway

Janeway

23-03-2010 om 13:46

Narcose vraag

Hallo
2,5 week geleden heb ik een borstverkleining gehad. Ik ben daarvoor 2,5 uur onder narcose geweest.. Hoe lang duurt het voordat de narcose of de nawerking ervan verdwijnt..Ik blijf maar moe. Ik slaap uren. En dat ben ik niet gewend.. Sliep normaal maar 7 uur op een nacht, ik haal er nu 12 en dan nog een middagtuk. Kortom hoe lang duurt zoiets, het is vast persoonlijk natuurlijk maar om even de ervaringen van anderen te horen..
Ziek zijn is gewoon niks voor mij. Ik wil vast te snel te veel enz.
Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-03-2010 om 14:14

Herstel

Ik ben vaak onder algehele narcose geweest en nadien was ik altijd minstens zo'n 3-6 maanden erg moe, vergeetachtig en had last van concentratieverlies. Ze zeggen wel dat de moderne anesthesiemiddelen met de huidige technieken 24 uur uit je lichaam zijn verdwenen maar dat is dus niet zo. Je hersenen en andere lichaamsprocessen zijn "platgelegd" en bovendien moet je ook vooral niet vergeten dat er in je lijf gesneden is, dat je wellicht bloed verloren hebt en dat het lichamelijk herstel ontzettend veel energie en tijd vergt (dit geldt ook voor minder grote operaties). Geef jezelf dus ruim de tijd om bij te komen en te herstellen. Doe je dat niet, zit de kans erin dat je lichaam je later wel terugfluit. Dat is weleens bij mij gebeurt en dat heb ik ook gezien bij anderen die dachten: "dat doen we wel even". Sterkte en rust goed uit!

Hanne.

Hanne.

23-03-2010 om 14:37

Persoonlijk

Ik denk dat het heel persoonlijk is.

Een week na mijn borstverkleining was ik weer aan het werk. Vermoeidheid heb ik nooit last van gehad. Werd hoogstens door de pijn teruggefloten.

Brianna F

Brianna F

23-03-2010 om 15:04

3-6 maanden

Ik was niet moe, maar heb het zeker een half jaar (te) koud gehad. Daarna was alles weer normaal.
Dus welke symptonen het ook zijn, moe of iets anders, het kan best lang duren.

Maximaal 24 uur

Het duurt maximaal 24 uur voordat alle narcosemiddelen uit je lichaam zijn.

Dat je jij nu nog moe voelt, kan dus niet komen door de narcose, maar waarschijnlijk door het herstel van het lichaam door de operatie.

groetjes Melanie

Puck

Puck

23-03-2010 om 19:25

Melanie

Het klopt dat de narcosemiddelen na 24 uur uit je lichaam zijn, maar dat wil nog niet zeggen dat de gevolgen van die narcose dan ook verdwenen zijn. Vergelijk het met een aardbeving: de schokken zijn maar even (toedienen narcosestoffen), de naschokken duren langer (het uit je lichaam gaan van de stoffen) maar voor de ravage is opgeruimd ben je een tijd verder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.