Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mirjam de Vries

Mirjam de Vries

26-12-2008 om 18:08

Niet meer eten na waterpokken

Mijn 4 jarige dochter heeft vorige week de waterpokken gehad. Sindsdien weigert ze te eten. Eerst was het telkens na ieder hap overgeven. Toen ik dat door ging krijgen ben ik boos op haar geworden en heb haar naar bed gestuurd. De volgende dag deed ze het gewoon weer. Ik ben overgestapt op de negeerstand en had zoiets van je zult ooit honger krijgen. Vanmorgen pakte ze inderdaad een broodje, maar nadat ze haar tandjes er in had gezet (nog geen hapje genomen) legde ze het terug. Ik heb haar en het broodje mee naar haar kamer genomen en gedwongen het op te eten. Na wat gejammer en dat ik haar duidelijk heb gemaakt dat er geen ontkomen aan was; ging ze eten. Hele kleine hapjes, en met een blik alsof ik haar dwong tot iets vreselijks. Ze zegt ook dingen als het doet pijn of mijn buik doet pijn of ik kan niet slikken. Ze heeft ruim 1 1/2 uur over 1 broodje gedaan. Tot vorige week at ze alles wat ze tegen kwam. Ze is normaal gek op chocolade, maar als ik het haar aanbied zegt ze: Nee van chocolade ga je poepen. Ik maak me erg zorgen om haar, ze is begonnen toen ze ziek was, maar toen had ik zoiets van als je maar drinkt. Ook heeft ze last gehad van diaree gehad en dat vond ze wel heel eng.
Herkent iemand dit en wie heeft er tips??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

26-12-2008 om 21:46

Heeft ze

Misschien ook waterpokken in haar mond gehad, en doet het nog pijn of heeft ze nog een associatie met pijn in haar mond..
Waterpokken moet je niet onderschatten hoor, ze kunnen er echt heel erg ziek van zijn.

Dacht ik ook

meteen....heeft ze waterpokken in haar mond gehad? Die plekjes blijven erg gevoelig voor een poosje. Dochter hier had er tenminste erg last van terwijl ze van de rest van haar lijf dat ook echt vol zat nauwelijks klaagde.

Idd

kijken of ze nog wondjes in haar mond of rond haar anus heeft. En even goed met haar praten waar het haar nu zeer doet of waar ze bang voor is. Misschien vind ze het ook wel heel eng om naar de wc te gaan na de diaree.

Wilma

Wilma

29-12-2008 om 16:08

En mocht ze waterpokken in d'r mond hebben

wat écht zeer kan doen, kun je er mirretinctuur op doen, dat verzacht of verdoofd (of hoe je 't noemen wilt) ietsje, net genoeg zodat 't eten van iets wat niet zout is of hard (koekstukjes ofzo doen ook meer pijn dan bijvoorbeeld vanillevla of aardappelpuree of pap) weer kan.

Waarschijnlijk kan ze 't zelf niet eens goed benoemen, maar misschien mag je in d'r mond kijken.

Sterkte ermee, ze zal écht wel pijn hebben.

Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.