Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vic

Vic

02-07-2012 om 12:14

Nieuwe tandarts

Wij zijn vanmorgen bij de nieuwe tandarts geweest die de praktijk van onze oude heeft overgenomen. De oude tandarts was van het type 'mond open, niet zeuren', ging altijd zonder vooraankondiging keihard prikken of zelfs boren. We gingen dus altijd met lood in de schoenen naar de tandarts, en de kinderen kwamen altijd met tranen in hun ogen uit de stoel. Ik kom al bij de praktijk sinds ik klein was (een jaar of 37) en ben dus niet beter gewend. Sinds ik zelf met de kinderen ga heb ik regelmatig overwogen om maar een andere te zoeken, zeker als ik verhalen van anderen hoorde over hun tandarts, maar nooit gedaan (helaas).
Wat een verschil nu, met deze nieuwe tandarts. Hij is veel jonger (36), praat met zijn patiënten, doet leuk tegen de kinderen. Oudste moest als eerste, en normaal moest ik dan eerst achter jongste aan om die dan met een houdgreep in de stoel te houden, maar nu stond ze enthousiast te huppelen tot ze ook in de stoel mocht. Ze bleek helaas wel een gaatje te hebben (heel genant, bij een 7-jarige), maar de tandarts zei dat dat altijd kon gebeuren en heus geen ramp was. We hebben zelfs allemaal complimenten gekregen over ons gebit (zelfs ik, haha, met 5 vullingen).
Ik voel me alleen wel vreselijk suf dat ik al die jaren de behandeling van de oude tandarts heb moeten ondergaan. Dat had dus helemaal niet gehoeven ;-( Sneu ook voor de kinderen, dat ik het daar ook als noodzakelijkheid heb gebracht.

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.