Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

daantje123

daantje123

04-08-2010 om 10:14

Nuvaring -> 2 weken ongesteld, gaat dat over?

Hoi allemaal,

na getob met de mirena ben ik weer aan de pil gegaan. Eerst microgynon 30, maar toen werd ik een week voor het eind van de strip al ongesteld en daarna dus nog een week tijdens de stopweek.
Overgestapt op microgynon 50 en ik werd heel regelmatig ongesteld, maar.....met een libido van onder het vriespunt.
Nu heb ik de nuvaring. Eigenlijk vind ik 'm ideaal, omdat er maar zo weinig hormonen in zitten en ook plaatselijk. En mijn humeur is zo als ik mezelf ken (met pieken en dalen, maar niet zo 'vlak' als bij de pil) en de zin in vrijen is ook terug.

MAAR......nu heb ik hetzelfde als bij de microgynon 30: een week voor de stopweek word ik een soort van ongesteld (meer bruine afscheiding) en tijdens de stopweek ben ik behoorlijk ongesteld.
Dus nu is de zin in vrijen terug, maar ben ik twee weken van de vier ongesteld, dat schiet dus ook niet op!

Nu mijn vraag, ik moet nu bijna de derde ring gaan gebruiken en ik wil het best nog wel even uitproberen, maar is er iemand die dit herkent? En ging het over of ben je op een ander anticonceptiemiddel overgestapt?

Alvast bedankt!

Daan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marijke

marijke

08-08-2010 om 23:03

Hoe oud / jong ben je?

Ik herken 't namelijk helemaal! Ik ben 48 en jawel, volop in de overgang. Menstruatie is heel onregelmatig, niet alleen in tijd (soms 3 soms 5 soms 2 weken), maar ook in heftigheid; soms denk ik: was het dit nou? En soms lijkt het bloedverlies wel veel net als vlak na een bevalling. ik ben er nu ook echt ziek van. Vooruit; maar weer aan de pil. De zin in vrijen was al gedaald door overgang, werd nu nul, niks, nada. Heel vaak een schimmelinfectie; gatsie, ook zo gezellig. Maar omdat de pl niet meer diende als voorbehoedsmiddel, was ik er veel te slordig in. Exit pil. Nou, zegt de ha, dan de prikpil? Eens per drie maanden en klaar! Leukste bijwerking: je wordt niet meer ongesteld. Mooi wel dus. Na een maand tobben, de tweede prikpil. Hee, 't werkt, nou ja, voor 6 weken dus. Het kan, zegt ha, nog maar een keer. Deze keer werkte-ie een week of 4. Op naar de gyn. Ja, maar mevrouw, dat gaat niet werken bij de overgang. De prikpil ken alleen oestrogenen, dat is onvoldoende bij de overgang. Gevraagd naar nuvaring; hetzelfde: te lage hormomen. Mirena dan? Liever niet, nu er nog zo veel hormonen van de prikpil in m'n lijf zitten. Ja, maar dokter; ik ben nu al twee MAANDEN ongesteld! Uiteindelijk een vaginale pil gehad, het bloeden is gestopt, voor zolang 't duurt, over een half jaar terugkomen, misschien dan de mirena?? En anders: hormonen, maar ja, er is dan een grotere kans op borstkanker. En gemiddeld duurt de overgang 4 tot 5 jaar! En dan praat ik nog niet eens over stemmingswisselingen, zweetaanvallen (voor 's nachts!), rode vlekken. Oh, die overgang, het zou verboden moeten worden!

Ik had het ook

Hoi.
Ik heb ook de nuvaring gebruikt. Aangezien ik heel slecht tegen de hormonen kan schijnbaar. Ik had het eerste half jaar regelmatig een tussentijdse bloeding en/of een heftige menatruatie. Maar na een half jaar was het in 1 keer voorbij. Mijn huisarts zei dat het redelijk vaak voor kwam en een kwestie was van doorzetten. Ben er helaas weer mee moeten stoppen ivm continu hoofdpijn en heftige stemmingswisselingen.
Ik zou zeggen probeer het nog even. Maar ik weet ook dat ik me toen nogal gefrustreerd voelde hierdoor. Succes met je beslissing.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

daantje123

daantje123

10-08-2010 om 08:46

Hoop?

@Marijke: ik word volgende maand 41, ik heb zelf ook al eens aan de overgang gedacht, maar ik word eerder meer ongesteld dan minder, of en toe is het inderdaad zoals na de bevalling....
Ik zat ook nog te denken om nog maar eens een uitstrijkje te laten maken ofzo. Maar vorig jaar was alles goed en werd ook geen soa geconstateerd (ik had toen blaasproblemen)

@Mamalo3s: ik krijg wel hoop van jouw posting! Verder vind ik die ring nl. ideaal, weinig hormonen en plaatselijk, makkelijk in gebruik en wel stemmingswisselingen, maar die heb ik ook als ik geen hormonen gebruik, blijkbaar horen die bij mij.

Ik gebruik nu de derde ring, misschien moet ik toch nog even geduld hebben.

Bedankt vast voor deze reacties!

Daan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.