Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

*bloempje

*bloempje

16-05-2010 om 15:48

Ontlasting zoontje

Hoi,
Mijn zoontje is 4 jaar en heeft zo'n 4 a 5 keer per dag hele dunne poep. Soms zelfs alleen water uit z'n billen wat geurloos is (sorry heb even geroken). Hij heeft dus ook heel vaak ongelukjes.We zijn nu een beetje aan het bijhouden wat hij eet, want ik denk dat het iets is in zijn eten. Kun je hiermee gewoon naar de dokter, en wat doen zij er dan mee? Ik kom zelf uit op melk en misschien fruit.....Herkent iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

16-05-2010 om 16:58

Wat vragen.

Heeft hij dit ontlastingspatroon al lang, en weet je wanneer dit begonnen is ?
Heeft hij wel eens pijn in zijn buik ?
Zou het kunnen zijn dat hij verstopping heeft en dat de dunne ontlasting langs de verstopping komt ( dit heet ook wel overloopdiarree ) ?
Heeft hij klachten die zouden kunnen wijzen op allergie of komt er allergie in de familie voor ? ( denk aan eczeem en andere huiduitslag, maag en darmklachten, chronische snotterigheid, Cara-achtige klachten, hooikoorts etc. ).
Het kan ook peuterdiarree zijn. Dit zie je nogal eens bij kinderen die te weinig vezels eten, te weinig vetten en teveel vruchtensap.
M.

ishtar

ishtar

17-05-2010 om 10:25

Kan van alles zijn

maar als eerste is de vraag belangrijk of dit al lang speelt.
Verder kun je hier gewoon mee naar de dokter. Die zal evt eerst zelf wat onderzoek doen of je doorsturen naar de kinderarts.
Melk kan een oorzaak zijn, teveel vruchtensap, te weinig vet of vezels ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.