Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ontsteking rotsbeen.

Ik heb al weken last van een dicht zittend oor (vol gevoel) Ik ben hier 3 weken geleden mee naar de huisarts geweest en onstekings remmende neusspray gekregen. Na 3 weken gebruiken hiervan nog geen verbetering. Sinds woensdag heb ik een bult gekregen onder mijn oor (achter kaak gewricht) en pijn van het bot achter mijn oor (rots been) Weer naar de huisarts geweest en die vertelde dat ik vocht in mijn midden oor heb en een ontsteking van het rotsbeen.(geen oorontsteking of rood trommelvlies) Ik heb donderdag antibioticum gehad met de afspraak als het maandag nog niet over is dan terug te komen. Nu is het qua pijn en zwelling het zelfde gebleven alleen heb ik een raar gevoel aan de linkerkant van mijn gezicht (het gevoel alsof de verdoving van de tandarts bijna uitgewerkt is) en een druk gevoel op mijn linker slaap. Uiteraard ga ik maandag terug naar de huisarts maar maak me wel een beetje zorgen. Herkend iemand dit en hoe is het afgelopen (wat is er aan gedaan enz)

gr Aapie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Primavera

Primavera

01-05-2010 om 19:58

Klink alsof gezichtszenuw in de verdrukking komt

Hallo Aapie,
Het klinkt alsof je trigeminus of een tak daarvan in de verdukking komt tussen een zwelling en bot ten gevolge van de ontsteking die je hebt. Die bult achter je oor kan wel een vergrote lymfeklier zijn door de ontsteking. Krijg je behalve antibiotica ook ontstekinsremmers? Je kunt vrijwel zonder risico proberen of je met paracetamol of aspirine die zwelling wat meer geslonken krijgt waardoor de druk op de zenuw minder wordt en dat verdovingsgevoel over gaat.
Ga in ieder geval maandag zo wie zo naar je arts en mocht het erger worden eerder.
Groeten Primavera

Biene M.

Biene M.

01-05-2010 om 21:53

Geen paracetamol

Goed advies van Primavera, alleen is paracetamol geen ontstekingsremmer. Neem dus ibuprofen of aspirine. Sterkte en in de gaten houden inderdaad, niet te lang blijven aanmodderen als dit niet snel helpt, maar door naar de KNO-arts (en misschien tussendoor naar de tandarts).

Naar de hap

Misschien ben je in het echt minder ziek dan het nu op het scherm overkomt maar ik vind wat je beschrijft plus een mogelijke rotsbeenontsteking reden om stantepede door een KNO arts gezien te worden.

Naar de HAP dus.

Mariel (arts)

Aapie

Aapie

02-05-2010 om 10:18 Topicstarter

Gisteren bij hap geweest.

Ben gisteren toch maar bij HAP geweest omdat het gevoel in mijn gezicht links minder is. Volgens de arts is inderdaad de aangezichts zenuw of mee gaan ontsteken of zit in de verdrukking door de zweling. Mijn oor was donderdag nog schoon maar nu waren er blaasjes te zien. De arts wilde me naast de antibioticum ontstekingsremmers geven alleen ik ben allergie's voor Naid (of zo iets) en mag daarom geen ibuproven o.i.d hebben. Het enige wat hij mij kon geven was pretnison maar dat was een te zwaar middel volgens arts omdat ik geen koorts heb gehad. Nu afgesproken om tot maandag af te wachten. en dan naar eigen huisarts te gaan.

bedankt voor het meedenken.

gr Aapie

Mariel

Ik ben dan geen arts maar ben het erg met je eens. Onze zoon had ooit een rotsbneen ontsteking en was zo verschrikkelijk ziek daardoor. Dit is te voorkomen hebben ze mij toendertijd verteld als men eerder iv met ab was begonnen.

Ow nikus

je reageert weer te snel, had de posting van de hap niet gelezen!

Hoe istie?

En... hoe is het met Aapie's oor?

Mariel

Aapie

Aapie

05-05-2010 om 11:13 Topicstarter

Hier nog niet best,

Ben maandag naar mijn huisarts geweest, en deze heeft rontgenfoto's laten maken van mijn oor en van mij gezicht. Hier is alleen op te zien dan de holte's vol met slijm zitten. maar er is geen ontsteking van het rotsbeen te zien. Ook bloed laten prikken en ook daar komen geen ontstekining uit. Maar ik blijf pijn achter en in mijn oor houden en de pijn trekt door naar mijn slaap, wel is er veel vocht achter mijn trommelvlies te zien. Ik moet morgen weer bellen met de huisarts en dan zou hij een afspraak bij de KNO voor morgen of vrijdag regelen. Hoop dat die wat kan betekenen voor me.

gr Aapie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.