Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lynna

Lynna

26-05-2011 om 21:18

Ontsteking tijd na apexresectie?

Zo'n 2 jaar geleden heb ik een apexresectie gehad en nu heb ik opnieuw een pijnlijke bult op dezelfde plek.
Ik belde vanmiddag de assistente van de tandarts voor een afspraak en ze wilde eigenlijk dat ik morgenochtend al zou komen. Dan kan ik qua werk met geen mogelijkheid dus nu heb ik maandagmiddag een afspraak. Ze drong erop aan dat ik meteen zou bellen als ik meer pijn kreeg, ook als dat in het weekend zou zijn.

Nu had ik geen pijn toen ik belde, voelde ik alleen de pijnlijke bult. Nu gaat het wel meer pijn doen, maar dat kan natuurlijk ook verbeelding zijn.

Iemand dat ook wel eens gehad, zo'n ontsteking na die apex? En hoe werd dat opgelost? Ik heb niet zo'n enorme zin om het weer open te laten maken

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

27-05-2011 om 10:42

Als

het aan dezelfde tand of kies is zal je helaas toch weer naar de kaakchirurg moeten.....een tandarts kan daar niets mee helaas. De kaakchirurg zal dan beoordelen of het mogelijk is een 2e apex uit te voeren en zoniet....dan is helaas de tand/kies verloren....

Sterkte hoor!

Lynna

Lynna

27-05-2011 om 20:01

Hmmm

Ik ben erg gehecht aan mijn kies en wil hem heel graag houden... Maar wat als er geen 2e apex mogelijk is? Moet er dan een kroon komen? Dat wil ik niet, hoewel ik ook niet uitkijk naar een 2e apex.

100%mama

100%mama

28-05-2011 om 09:03

dat is logisch ....maar helaas.....mocht het niet mogelijk zijn een 2e apex uit te voeren dan zal helaas je kies getrokken worden. Een kroon kan enkel op een gezonde kies geplaatst worden en omdat je deze kies kwijt bent dan.....je kan dan denken (weet niet welke het is) aan een implantaat (als dat mogelijk is) of als je kies aan beide kanten nog buren heeft die gezond zijn een brug bijvoorbeeld.

Als je maandag naar je TA gaat en hij verwijst je door....laat de assistente een afspraak maken als ze zo lief is, gaat het veelal veel sneller als dan wanneer jij het doet.....Balen hoor, ik hoop toch echt dat een apex wel lukt ook al snap ik dat je daar niet op zit te wachten als het nodig is...

mama 32

mama 32

28-05-2011 om 10:33

2x apex

Zelf heb ik ook bijna 2 jaar geleden een apex gehad bij de kaakchirurg. De eerste keer werd het sneetje gemaakt aan de buitenkant, aan de wangkant zeg maar. Helaas bleef het maar zeuren na die tijd en toen is er nogmaals een apex gedaan maar dan aan de kant van het gemelte. Dus het kan wel, 2 keer een apex. Maar ik kan me voorstellen dat het per patient verschild. En of het na 2 jaar ook nog kan? Geen idee... Helaas is mijn kies nu, na 2 jaar en 2 apexen nog steeds zeurderig.... Balen hoor, zal toch wel een keer aan een kroon moeten geloven.
Sterkte in ieder geval!
mama32

Ja en nee

Ook ik heb zo'n twee jaar geleden een apexresectie gehad en ook bij mij zit er al geruime tijd een bult op de plek des onheils. Verschil met jou is dat ik er geen pijn aan heb. Ik vind het goed zo en zit er absoluut niet op te wachten om voor de tweede keer onder het mes te gaan; zo'n pretje vond ik het niet. Ik hoop voor je dat de ontsteking overgaat. Met een overgebleven bult op je tandvlees valt uitstekend te leven; met pijn niet.

Lynna

Lynna

31-05-2011 om 18:34

Geweest (ook al)

Aan de voorste wortel van de probleemkies had ik dus die apex gehad, aan de achterste heb ik nu een ontsteking. Ze heeft me eerst doorgestuurd naar een endodontoloog, voor een complexe wortelkanaalbehandeling met microscoop. Als hij er geen heil in ziet, moet ik alsnog naar de kaakchirurg voor apex. Of hij moet eruit.

Wordt vervolgd dus....

Tirza G.

Tirza G.

31-05-2011 om 19:26

O lynna

Niet om je ongerust te maken, maar zou die pukkel op je kin die niet wil helen de uitgang van een fistel kunnen zijn vanaf je kies? Ik weet natuurlijk de precieze locatie van je twee probleemgebieden niet, maar het kán met elkaar in verband staan.

Ik hoop het niet voor je.

Tirza

100%mama

100%mama

02-06-2011 om 12:30

Zeker tirza

dat is nu ook wat er bij mij op komt!

Ik heb het 1x in de praktijk mogen aanschouwen....verder geen complicatie's gezien, sneetje erin en de rommel eruit na behandeling, maar het is helemaal geen gekke gedachte......

Fiorucci

Fiorucci

03-06-2011 om 08:55

Zou kunnen

Ik heb zelf een sluimerende ontsteking in mijn kaak en moet binnenkort naar de endotoloog. Precies op die plek heb ik op mijn kin altijd wel een of twee acneachtige plekjes, volgens de mondhygieniste komt dat door die ontsteking.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.