Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ontstoken teen. huisarts of andere tips?

Ik heb een ingegroeide (kalk)nagel van mijn grote teen. De pedicure raadde me aan om met leucoplast de huid weg te trekken waardoor de nagel erover heen kan groeien.
Op zich werkte dat wel, echter heb ik er een ontsteking bij gekregen. Auw !!! Het is rood en er kwam wat pus uit (Dat is nu over, het is nu alleen nog rood en pijnlijk).
Is dit iets om mee naar de huisarts te gaan of heeft iemand een andere tip? (in de soda ga ik al)
groetjes, Sonja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Huisarts

Maar wat vreemd dat de pedicure de teennagel niet probeert wat terug te frezen, zodat het ingroeien wordt beperkt. (wegtrekken met leukoplast???)

Ik zou de teen eerst drie keer per dag in biotex/soda laten weken, als dit geen resultaat heeft, naar de huisarts!

Linda

Bastet

Bastet

08-09-2009 om 10:30

Inderdaad

Biotex is beter dan soda,overigens,maar als dat niet afdoende is,even de huisarts laten kijken.
Groetjes,bastet

sonj@

sonj@

08-09-2009 om 11:43 Topicstarter

Oja biotex

dat is ook zo, is beter dan soda. Net vanmorgen boodschappen gedaan :s
's Avonds, na m'n voetenbadje, doe ik er zelf een watje tussen aan de bovenkant van mijn nagel. Nu even niet, omdat het te pijnlijk is. De leucoplast gebruik ik nu dus ook niet.
Verder is de ontsteking rood en gezwollen en pijnlijk. Er zit dus geen opening meer in, dus ik weet niet of het voetenbadje wel zin heeft. Ik zal morgenochtend maar een afspraak maken bij de huisarts.
groetjes, Sonja

Rembrand

Rembrand

08-09-2009 om 13:42

Trekzalf.

Bij mij wil een aanvullende behandeling met trekzalf nog wel eens helpen. ( s'avonds weken met Biotex of soda en daarna een pleister met flinke klodder trekzalf erom doen ).
M.

Guinevere

Guinevere

08-09-2009 om 14:12

Openmaken

Als het steeds dikker en roder wordt lijkt me dat een signaal dat de plek weer volloopt met smurrie. Wat ik in zo'n geval doe: openprikken met een gesteriliseerde naald, en dan de smurrie eruit drukken. Vervolgens weken in de biotex. Deze behandeling elke dag herhalen totdat het over is.
Volgens mij gaat een huisarts er ongeveer dezelfde behandeling als ik heb beschreven op los laten, dus als je durft, kan je het zelf doen.

Polly Shearman

Polly Shearman

08-09-2009 om 14:13

Ik had altijd

erg veel last van ingroeiende teennagels, ze groeide bij mij n iet naar voren maar rond, naar opzij dus.
De huisarts heeft beide grote tenen toen behandeld, ( * wat overginds zo vreselijk pijn deed dat ik visioenen van mijn bevalling kreeg) daarna heb ik medicijn geslikt waardoor de teen nagels weer recht gingen groeien ( jaaaaaa dit lijkt wel heel raar nu ik het opschrijf maar het had ook met kalknagels te maken)
Die minioperaties aan mijn tenen waren afschuwlijk, maar daarna is het nooit meer mis gegaan.

Sarah

Sarah

08-09-2009 om 19:09

Kalknagel

Het nadeel is dat het een kalknagel is. Die kan als hij een schimmel heeft aan de onderkant heel erg onregelmatig en brokkelig zijn en daardoor pijn en ontstekingen veroorzaken. Ik weet niet hoe erg het is maar een beugel heeft dan niet zoveel zin. En dan groeien die nagels ook vaak tergend langzaam dus voordat ze ergens overheen groeien.....
Ik zou inderdaad proberen de spanning eraf te halen zoals al is gezegd.
De ontsteking kan komen na een behandeling en dat zegt niets over de pedicure, de ene keer geneest een wondje de andere keer ontsteekt het. Wondjes zijn soms onvermijdelijk.

Sarah, pedicure

sonj@

sonj@

08-09-2009 om 19:58 Topicstarter

Een ontsteking of toch iets anders???.

In januari 2008 heeft de dermatoloog mijn teennagel eraf gehaald ivm een hardnekkige schimmel. Ik heb toen een maand of 4 een pillenkuur geslikt om de schimmel in mijn lichaam te doden. Helaas. Toen mijn teennagel weer aan begon te groeien was het een vieze dikke kalknagel.
Zoals Sarah beschrijft is deze aan de bovenkant hard, brokkelig en ongelijk. En hij groeit dus in. Door iedere avond de nagel zacht te laten worden in een voetenbadje kon ik er daarna een watje tussen doen (klein beetje) en de huid wegplakken.
Nu had ik al ruim een week flink pijn en sinds een paar dagen zit er een ontsteking. Het is boven mijn nagel rood en opgezet, maar niet overal pijnlijk. Het gedeelte tegen mijn nagel aan is het pijnlijkst. Daar weer boven niet meer, terwijl het wel rood en opgezet is.
Ik heb er nu verdovende zalf op en ga straks proberen om het door te prikken en kijken of er wat uitkomt.
Ik twijfel nu echter wel of het echt een ontsteking is of dat het irritatie van die nagel is. Maar ja, zie er ook wel tegen op om naar de pedicure of huisarts te gaan, doordat het bij aanraking al zo ontzettend zeer doet (kan niet eens sokken en schoenen aan. Gelukkig is het mooi weer en kan ik op m'n birky's lopen!)
groetjes, Sonja

sonj@

sonj@

08-09-2009 om 21:43 Topicstarter

Blaar?

Ik heb vanavond geprobeerd een gaatje te prikken in de "ontsteking", maar er komt niets uit. Geen pus, geen bloed (?), geen vocht. Daarna nog een tijdje geweekt in de soda en nu lijkt het meer alsof het een blaar is. Misschien wel gekomen doordat ik het steeds strak heb weggetrokken met een pleister?
Raar, want er komt dus ook geen vocht uit. Iemand nog een tip wat ik met een blaar aan moet? En die pijn? Pfff, balen.
groetjes, Sonja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.