Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Linda99

Linda99

15-11-2008 om 09:26

Oorproblemen bij peuter-hoe zat het ook al weer

In het verleden hebben we veel problemen met de gezondheid van onze jongste gehad met vooral veel oorontstekingen. Na het plaatsten van buisjes en het verwijderen van de neusamandelen is het enorm beter gegaan.

Twee keer dachten we dat ze toch weer last van d'r oren had maar dat bleek beide keren een keelontsteking. Maar vannacht had ze koorts en oorpijn. Paracetamol gegeven en uiteindelijk is ze weer gaan slapen. Maar zojuist zag ik bij 1 oor viezigheid (opgedroogd). Ik weet dat de kno arts vaak heeft gevraagd of ze wel eens last had van viezigheid uit d'r oor maar dat was nooit het geval. Nu dus wel, maar wat zegt dit?

En wat is sowieso wijsheid op zaterdag? Als ze idd een oorontsteking heeft dan vermoed ik dat komende nacht (alweer) een ramp gaat worden. Is het zinvol om langs de HA-post te gaan of doen die er toch ook niks aan?

Oei, veel vragen....maar ik ben er echt even uit wbt oor-ellende

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

15-11-2008 om 14:07

Sofradex

Hallo
onze dochter had ook altijd oorproblemen. Ook neusamandel gepeld en diverse keren buisjes gehad. Dus ik weet waar je over praat. Overigens had onze dochter nooit koorts bij de oorontstekingen.
Maar als ze wel weer oorontsteking had met de buisjes moesten we haar oren druppelen met Sofradex oordruppels. Deze waren voorgeschreven door de KNO-arts. Ik kon ze als ze last had gewoon bestellen bij de assistente van de huisarts.
Ik raad je dus aan om wel naar de dokterswacht/huisartsenpost te gaan.
succes en sterkte

Ardnax

Ardnax

15-11-2008 om 17:29

Als het loopt

Heeft ze er waarschijnlijk geen last meer van.
Tenminste, dat is de ervaring hier.
Dus ook al is het een oorontsteking, als het maar af en toe gebeurt, zullen ze er zoveel mogelijk van af blijven.
Als ze nu nog steeds koort heeft en/of veel pijn, zou ik uiteraard naar de HAP gaan, want doordat de prut eruit loopt weet je zeker dat het ontstoken is.
Grtz.
Ardnax

San

San

21-11-2008 om 09:36

Viezigheid

Mijn jongste zoon heeft ook regelmatig loop-oren sinds hij buisjes heeft. Zolang ze niet ziek worden, is het absoluut geen reden tot zorg (sterker nog, het schijnt er een beetje bij te horen). Even bellen en je krijgt een receptje voor oordruppels. Na een paar dagen is het meestal wel weer over.

Linda99

Linda99

21-11-2008 om 10:36

Ontstoken

De klachten van afgelopen week werden minder dus we dachten dat het goed ging. Slapen bleef echter slecht gaan en na 2 avonden flink wat gehuil vanmorgen naar de huisarts geweest: inderdaad een oorontsteking. Ze doen er niks aan omdat ie al op z'n retour is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.