Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Cindy Zuidema

Cindy Zuidema

29-12-2009 om 16:02

Operatie oogjes

Hallo,
Ik ben nieuw hier en ik ben eigenlijk op zoek naar een beetje steun en ervaring van ouders met een kindje dat geopereerd is aan scheelzien.

Mijn dochtertje van 16 maanden wordt 7/1 geopereerd en kijk er best wel tegenop. Morgen hebben we een afspraak met de oogarts. Ben benieuwd wat die gaat zeggen.

Kan iemand me iets vertellen wat ik kan verwachten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kien

kien

29-12-2009 om 20:40

Hier cindy

Mijn zoontje was 22 maanden toen hij in het AMC aan zijn oogje werd geopereerd omdat hij scheelzag. Het inbrengen van zijn infuus ging prima omdat er Emla (verdovende zalf) op zijn handjes was gesmeerd en via het infuus werd hij in slaap gebracht, dat ging zonder problemen. De operatie stelde weinig voor, het was volgens mij in 3 kwartier gepiept. Even wakker worden op de uitslaapkamer en toen mocht hij weer terug naar de kamer van de dagbehandeling. Eigenlijk moest hij toen nog blijven liggen maar dat was niet voor elkaar te krijgen omdat hij zich weer helemaal fit voelde. Dus na nog een uurtje mochten we gewoon weer naar huis.
Ik zou me er dus niet al te druk om maken, alhoewel het natuurlijk nooit fijn is als je kind op de operatietafel moet. Succes en zet de vragen die je hebt voor de oogarts op een rijtje te zetten, dan kan je niets vergeten.

Kien

Maxime.M

Maxime.M

29-12-2009 om 21:54

Hier ook

Hoi,

Onze zoon is met ongeveer 17 maanden voor het eerst geopereerd. Hij had/heeft goede ogen alleen keek hij dus scheel. Het is toen rechtgezet en wij vonden het enger dan hij. Het was een dagopname en na iets van 3 kwartier inderdaad was het gedaan, daarna mochten we hem weer ophalen op de uitslaapkamer waar hij de hele zaal bij elkaar had gebruld. Toen moesten we nog even een paar uurtjes op de kinderafdeling wachten tot hij wat uitgeslapen was en wat gedronken had en daarna gingen we weer naar huis. Hij zag er niet uit, het hele oogwit was rood en een oog was blauw (als een blauw oog zeg maar) maar hij had eigenlijk nergens last van. Meteen thuis spelen en het werd met de dag minder rood en blauw en na ongeveer een week of 2 (denk ik hoor, het is al een tijd geleden) zag je er niets meer van.
Toch hebben wij hem toen hij 3,5 was nog een keer laten opereren omdat hij toch nog behoorlijk scheel was gaan kijken. Het ging weer net zoals ik hier boven beschreef, hijzelf heeft er ook helemaal geen nare herinneringen aan (een mooie auto als kadootje doet wonderen) en onze zoon is inmiddels 11 jaar en alles staat mooi recht. Mijn zoon kan prima zien en heeft geen bril. Alleen als hij moe is loenst hij een beetje, maar dat laten we zo (het staat wel charmant

Uiteraard is het gewoon eng en vervelend om je kind naar een operatiekamer te brengen. Beiden keren kreeg onze zoon een kapje als narcose. En waren hele lieve zusters op de kinder afdeling (waar we moesten wachten toen zoon onder het mes was, waar we even lekker ter afleiding mee konden kletsen, want uiteraard was ik die drie kwartier stik nerveus en kon ik me niet concentreren op de blaadjes die ik mee had gebracht om te lezen)

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.