Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anja

Anja

19-08-2009 om 23:55

Opvliegers! wat doe je eraan?

Balen! ik ben 52 en sinds een paar maanden heb ik dus last van opvliegers. Overdag gaat het nog, maar in bed is het echt erg. ik slaap er niet goed meer van. Ik wordt 's morgens al wakker met een opvlieger. En lig te zweten in bed. heel naar. Zeker met dit warme weer, kun je dat er niet bij hebben.
Ik dacht gewoon: negeren, hoort erbij, gaat wel over. maar ik begin het nu wel heel vervelend te vinden zeker als het ten koste van mijn nachtrust gaat. Wie heeft tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marie L

Marie L

21-08-2009 om 13:43

Medicijn

Ik kan (nog) niet uit eigen ervaring praten over opvliegers maar een vriendin gebruikt het medicijn clonidine en zij heeft er baat bij.

Succes!

Millenia

Millenia

21-08-2009 om 14:12

Troost geen raad

Wat kan ik zeggen? Want ik heb ze ook. Het voelt alsof je acuut in de fik vliegt, vind ik. Wat ik doe op dagen dat het buiten niet te warm is, is laagjes dragen. Zodra een opvlieger zich aandient gooi ik zoveel mogelijk uit en ik blijf doodstil zitten en probeer te ontspannen. Dan is het het snelste weg, heb ik gemerkt. Medicijnen slikken zou ik zelf niet snel doen, daarvoor vind ik de klacht niet ernstig genoeg, het is vooral hinderlijk. Sterkte en ik voel (letterlijk) met je mee.

Klaartje

Klaartje

21-08-2009 om 19:51

Ik heb ze een hele dag door.

ik word er niet goed van. Werk in een supermarkt en dan voel ik me vuurrood worden (en zie de klanten kijken). En als het dan nog eens heel druk is heb ik het nog veel meer. Mijn zus heeft iets van de huisarts gehad en was daar goed mee geholpen. Ik mag geen hormonen, dus voor mij is dat geen optie. Heeft er al eens iemand iets homeopatisch gebruikt, en hoe bevalt dat? Sorry Anja, aan mij heb je dus ook niet veel.

Isoflavonen

Ik heb er niet zo gek veel last van dus idd probeer ik 't zoveel mogelijk te negeren. Laatst met die warme dagen had ik er wel mega-veel. Koffie en alcohol en hup daar gaan we weer. Ik drink nu dus vooral heel veel kraanwater. Isoflavonen schijnen goed te helpen maar ik vind soja-produkten ontzettend vies. Tempeh eet ik wel eens maar neuh-ook niet lekker. Kijk eens hier: http://www.tempeh.info/nl/isoflavonen.php
Als 't erger wordt ga ik denk ik langs de drogist voor isoflavonen in een pilletje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.