Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-12-2009 om 16:28

Orthodontist


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rieke

Rieke

11-12-2009 om 09:16

Vrouwen met beugel

Ik zie hier juist veel vrouwen met een beugel. Het lijkt wel een modeaccesoire. Ze hebben vroeger een beugel gehad en nu groeit hun gebit weer scheef. Zeggen ze. Zal ook wel, maar ik zie er nooit zoveel aan. Heb zelf ook wel eens gezeurd om een beugel bij de tandarts ivm fietsenrek, maar nee. Ik mag niet : ((

Bastet

Bastet

11-12-2009 om 11:24

Rieke

Bij mij heeft een beugel maar deels geholpen helaas,destijds kreeg ik ook geen nabehandeling.Helaas kan ik niet meer beugelen,omdat ik ook een paar kronen heb ik mijn bovengebit.En een activator heeft gen zin,ik ben al heel lang uit de groei .Maar als ik zie wat een mooi koppie mijn oudste zoon heeft gekregen dankzij de beugels....zijn onderkaak is mooi naar voren gegroeid,zijn overbeet is weg,jammer dat dat toen allemaal nog niet kon!Ik heb nog steeds een flinke overbeet.
groetjes,bastet
Groetjes,Bastet

Roosje Katoen

Roosje Katoen

11-12-2009 om 12:01

Rieke

Hoe bedoel je, 'ik mag niet'? Je kunt toch gewoon naar een orthodontist gaan? Ik heb zelf een paar jaar geleden ook een beugel gehad, maar dat is gewoon buiten de tandarts om gegaan. Moest wel alles zelf betalen, maar dat is niet ongebruikelijk als je boven de 18 bent geloof ik.

Pip

Pip

11-12-2009 om 22:43

Ook gedaan

Mijn gebit is vroeger verprutst door een knutselende tandarts die liever ortho wilde worden .
Toen ik de 18 gepasseerd was en niets kon afbijten met mijn tanden kon ik het niet meer betalen. Jaaaaren later via mijn tandarts toch het juiste zetje in de goede richting gekregen. Bijna 3 jaar gebeugeld, een dubbele kaakoperatie en 4 kiezen getrokken en ik krijg mijn mond weer dicht en ik kan weer bijten. Het zat niet in mijn verzekeringspakket, maar ze hebben vergoeding van de behandeling aangevraagd. Ze, nou mijn ortho. En ik kreeg de vergoeding ivm zeer schrijnend geval. Niks modeverschijnsel dus. Ik had een open beet, een overbeet en crowding. Daardoor chronisch tandbederf en sliep ik met mijn mond open.
Maar alle lof voor mijn ortho. Ongelooflijk hoe hij van die grafkelder dit schitterende gebit kon maken. En door de fantastische behandeling waren controlebezoekjes een waar feest. Ok, het doet zeer, maar nu heb ik er wat aan!
Mijn oudste kan in januari ook al langskomen. Inderdaad, erfelijk belast (kijk, daar heeft je moeder zo haar aandeel in gehad, aldus de ortho). Vroeg behandelen kan operaties voorkomen.
Het heeft dus altijd zin om er een keer na te laten kijken, misschien val je ook in die schrijnende categorie.

Pip

Pip

Pip

11-12-2009 om 22:45

Medische indicatie

Behandeling kun je geloof ik vergoed krijgen als je een overbeet hebt van 12 mm of meer. (als je er een vinger tussen kunt stoppen)

Pip

Ise

Ise

12-12-2009 om 15:06

Zoon

Mijn zoon van 10 heeft gisteren 'gehapt' en foto's laten maken bij de ortho. In januari krijgen we een gesprek over de mogelijke behandeling. Hij heeft een flinke overbeet en een smalle kaak (familiair). Het ziet er naar uit dat hij gaat beginnen met de activator. Hier worden kinderen die aangemeld zijn bij de orthodontist in hun 11e levensjaar opgeroepen voor een eerste consult. Tenzij de tandarts er spoed achter zet.
Bij mijn zoon in de klas is hij de tweede die een beugel gaat krijgen (groep 7).
Ise

Bastet

Bastet

12-12-2009 om 18:42

Lidwientje

Bij mij zijn ze een heel end gekomen,maar omdat er geen nabehandeling was,heb ik van lieverlee mijn overbeet weer terug gekregen.Bij mijn oudste is eerst door de activator zijn onderkaak naar voren gegroeid,daarna slotjes tegen de nog resterende overbeet.Het is zo mooi geworden!Het zou bij mij al veel gescheeld hebben als ik ook een activator zou hebben gehad.
Het is me overigens bij jou helemaal niet opgevallen,die overbeet!
Groetjes,bastet

Pip

Pip

12-12-2009 om 22:28

Dat doorzagen...

Dat heb ik dus gehad, zowel mijn boven als onderkaak is doorgezaagd. Niet recht, maar als het ware gespleten. Daarna is er meer bot op bot contact wat de genezing bevordert. Dit doorzagen is bij mijn onderkaak gebeurt, bij mijn bovenkaak hebben ze de gehele bovenkaak losgezaagd van de schedel, een stukje er tussenuit gehaald en toen weer vastgezet met schroeven. Eén weekje zat mijn kaak vast op elkaar met sterke elastieken, 8 kilo afgevallen, en toen mocht het weer los. Nu heb ik een sluitend gebit en een mond die dicht kan en ook tanden die naast elkaar staan ipv over elkaar heen staan.
Ik zag het eerst ook niet zitten, maar aangezien ik steeds meer klachten kreeg en mijn verzekering het zo belangrijk vond dat ze het wilde betalen, heb ik het toch gedaan. En geen spijt!

Pip

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.