Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Carolientje

Carolientje

10-11-2008 om 14:36

Overgang, de eerste tekenen?

Sinds een paar maanden is mijn menstruatie veel heviger geworden. Ik verlies ruim bloed en daarbij ook grote stolsels. Menstruatiepijn heb ik niet, nooit gehad ook.

Zou dit het begin van de overgang zijn (ik ben bijna 45) of zou er iets anders aan de hand zijn?

Wie herkent dit? Als het zo doorgaat, overweeg ik een Mirena spiraal, maar ik zie gigantisch tegen het plaatsen ervan op omdat ik een speculum inbrengen al pijnlijk vind en nooit vaginaal ben bevallen. Brrrr, soms zijn de geneugten van het vrouw-zijn ver te zoeken!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hoeft niet

Ik heb er gelukkig zelf geen ervaring mee, maar hevige(r) menstruatie kan bijvoorbeeld komen door 'vleesbomen' (blijft een raar woord). Ik ken in elk geval iemand bij wie dat het geval was. De echte overgang liet daarna nog jaren op zich wachten.

Hup, naar je huisarts !

Groeten,

Temet

Rafelkap

Rafelkap

10-11-2008 om 15:43

Carolientje

Inderdaad: hup naar de huisarts!
Maar niet bang zijn voor het zetten van het mirena spiraal, mocht je dat nog overwegen. Ik heb er ook 1 en ben ook nooit vaginaal bevallen. Het viel bij mij reuze mee. Bespreek ook je evt. angsten voor het inbrengen met je huisarts, wie weet kan die dit bij je wegnemen door uit te leggen hoe het precies gaat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.