Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Anja

Anja

05-06-2009 om 20:01

Overgang en opvliegers

Ik ben 52 en tot voor kort gewoon iedere maand ongesteld. Nergens last van. Ik had een paar weken geleden drie weken achter elkaar wel 10 keer op één dag opvliegers. Tenminste ik denk dat het opvliegers zijn. Heel vervelend. ik dacht: o jee, daar begint de ellende. Als dat jaren zo door gaat..Maar nu heb ik twee weken nergens meer last van, geen enkele opvlieger gehad. ben ook niet ongesteld geworden. herkent iemand dit? Komen die opvliegers weer terug of wordt ik weer ongesteld of stopt dat zomaar? Zal wel bij iedereen anders zijn, maar ik wilde het gewoon even weten.
Ik dacht ook dat ik er tijdens zo'n opvlieger knalrood en zweterig uitzag, maar er is niets te zien.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jade

Jade

07-06-2009 om 12:12

Anja,

"Ik dacht ook dat ik er tijdens zo'n opvlieger knalrood en zweterig uitzag, maar er is niets te zien."

Dat hoeft dus niet. Soms wel, maar meestal niet. Na inspanning is het sneller dat men het ziet, maar als ik zit en er komt een opvlieger dan ziet men dat eigenlijk niet (althans, ik heb ze er nog nooit over gehoord

De rest van je posting daar heb ik geen antwoord op. Ik ben in 1x in de overgang gekomen na het verwijderen van mijn eierstokken.

Coco

Coco

08-06-2009 om 09:08

Overgang

Hoi Anja, ik ben een stukje jonger dan jij (47), maar ben al jaren aan het sukkelen met overgangsklachten. Vroeger kon ik de klok gelijk zetten op mijn cyclus (28 dagen op de kop af) en momenteel is het de ene keer drie keer in een maand en dan weer drie maanden niet.
Ik heb niet overdreven veel last van opvliegers, maar als ze komen komen ze in vlagen: dus een paar dagen opvliegers en dan weer een tijdlang niet.
Ik geloof dat je pas officieel in de overgang bent als je twee jaar niet meer gemenstrueerd hebt, maar het kan dus járen duren voor het zover is.
Het schijnt wel per persoon te verschillen, maar het lijkt me sterk dat het bij jou van de ene op de andere dag gebeurt (bij Jade is het natuurlijke een ander verhaal; bij haar is de hormoonproductie heel drastisch stopgezet).

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.