Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Risama

Risama

10-10-2011 om 16:39

Overgang? menstruatie gerommel

Een kleine anderhalf jaar geleden ben ik bevallen van mijn jongste kind, ik gaf volledige BV totdat hij een maand of 8 was en ben toen gestopt. Menstruatie liet nog een maand of 2 op zich wachten. Keurig 4 weken later weer ongesteld en 4 weken later weer, daarna begon het gerommel. De keer erop zat er 6 weken tussen, de keer daarop ook, de laatste keer ook nog eens heel rommelig ongesteld, lichte bloeding, paar uurtjes, dan dag niets, weer een dagje licht, het stelde niet veel voor allemaal. En dat is nu alweer bijna 7 weken geleden.

Ik ben 37 jaar, lijkt me erg jong voor de overgang. Ik heb altijd een heel regelmatige cyclus van 28 dagen gehad, zwanger ben ik niet. Man is gesteriliseerd en vorige maand heb ik voor de zekerheid na die vage menstruatie toch maar een test gedaan: negatief. Daarnaast heb ik 5 kinderen en weet ik echt zeker dat ik niet zwanger ben, geen enkel symptoom.

Eigenlijk lijken deze symptomen het meest op een erg vroege start van de overgang volgens google (ben ik even blij dat mijn gezin heeeel erg compleet is)

Herkent iemand iets? Wellicht een idee over mogelijke andere oorzaken? Wat moet ik hiermee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

10-10-2011 om 22:37

Het duurde na mijn borstvoeding zeker 6 weken voordat ik weer ongi werd. Ik kan me niet herinneren of het toen direct weer heel regelmatig was. Wat ik wel weet dat je lichaam ca. 9 maanden nodig heeft om helemaal te 'ontzwangeren', dus wellicht is e.e.a. nog niet helemaal in evenwicht. Gezien het feit dat je 5 kinderen hebt en dus ruime ervaring hiermee en blijkbaar het de andere keren anders ging, kan ik me je vraag voorstellen. Maar ik zou gewoon even afwachtn hoor, kan elke keer anders zijn.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.