Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Josien

Josien

31-12-2010 om 10:05

Overgang? nee toch

ik ben 41 jaar en heb sinds een maand ongeveer het ontzettend heet 's nachts. Alsof ik onder een elektrische deken lig. Daarvoor nooit last gehad, we slapen altijd met het raam open, deur open, dus de kamer is koud. Het is ook geen hitte aanval (waar ik aan zou denken als ik aan de overgang denk) maar ik heb het permanent te warm tot ik 's ochtends weer uit bed mag. Ik zweet niet, maar slaap dus wel ontzettend slecht hierdoor. Als ik het deken van me afsla, heb ik het binnen 2 tellen natuurlijk koud (raam open) maar zodra ik die arm weer onder de deken stop, is het weer hartstikke heet.
Wie kent dit? Ik zit er over te denken om mijn zomerdekbed maar voor de dag te halen (slaap nu onder enkel het voor/najaarsdeel)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee joh!

Klinkt als gewoon een te dik dekbed. Wel lekker dat je het 's nachts niet koud hebt, bij mij is het eigenlijk andersom

Gr. Poezie.

Josien

Josien

31-12-2010 om 13:50

Maar toch

toch raar, want 2 maanden geleden had ik nergens last van en lag ik (als koukleum) tot aan mijn neus onder het dekbed. (zelfde dekbed) en ik vind het helemaal niet lekker dat ik het niet koud heb, ik wordt nu gesmoord en lig de hele nacht wakker van de hitte ;-( (haha je mag wel wat warme van me overnemen

koentje

koentje

31-12-2010 om 14:17

Ja joh!

Kan heel goed dat je in de overgang komt en dit het nachtzweten is, waar je wel eens over hoort. Overgangsverschijnselen kunnen zeker op jouw leeftijd voorkomen al ben je er vroeg mee. Rommelt je menstruatie?

Puck

Puck

31-12-2010 om 14:46

Amdere medicijnen?

Sommige medicijnen hebben als bijwerking nachtzweten. Kan dat een mogelijkheid zijn?

Josien

Josien

31-12-2010 om 14:52

Zweet niet

ik heb het erg warm onder het dekbed maar zweet niet. Gek toch? En ik had natuurlijk al wel gegoogled op symptomen overgang, maar dan hebben ze het over zweet- en hitte aanvallen. Alleen onder een aanval versta ik iets wat hooguit een uur ofzo duurt, toch niet van 0.00 uur tot ik mijn bed weer uit stap, zo rond 7.30 zeg maar? Overdag heb ik het trouwens totaal niet, geen warmte aanvallen en ben ik eigenlijk gewoon helemaal mezelf zoals altijd. Ook geen rare menstruaties en ik gebruik geen medicijnen.
Ik vind het maar raar, maar ga nu terplekke ook het zomerdekbed in een hoes stoppen, eens kijken of dat vannacht een oplossing is, bedankt alvast voor het meedenken!

Lou

Lou

31-12-2010 om 16:28

Gek idee

Ik had het laatst ook, zo maar ineens, zo vreselijk warm 's nachts. Bleek dat mijn dochter de verwarming in de slaapkamer had aangezet. Dat zal het bij jou wel niet zijn maar ach, ik meld het maar even, je weet het immers niet

Josien

Josien

31-12-2010 om 16:48

Dekbed

Jee, ik ging net dat dekbed vervangen, blijkt dat ik al onder het zomerdeel lig. Nu begrijp ik er helemaal niets meer van. De verwarming staat op de slaapkamer permanent uit, maar inderdaad een tijd geleden hadden we beneden de verwarming aan laten staan en toen was het boven ook niet te harden. Maar nu is dat niet het geval, heb ik uiteraard al nagegaan want ik begrijp het ook niet.

Heb je iets? (ziek)

Mijn man heeft járen geleden een bacteriële (of was het nu een virale) infectie in de longen gehad.1 van de kenmerken waar we dat aan hadden moeten merken was 'nachtzweten'. Man sliep toendertijd wel slecht en hoestte ook enigzins maar niet zo dat je denkt dat er ik weet niet wat is (gewoon vervelend hoestje dat maar niet over ging). Dat zweten had ie alleen 's nachts en daardoor sliep hij slecht.Dat hoesten (het was meer kuchen) vooral overdag...(er waren ook prive omstandigheden die het slechte slapen zouden kunnen veroorzaken, zijn broer was toen ernstig ziek en wij dachten dat dat het was).
Uiteindelijk heeft het wel een half jaar geduurd voordat wij het idee kregen naar de huisarts te gaan. Omdat hij steeds slechter en slechter sliep en zich dus wezenloos zweette. Het bed was 's morgens doordrenkt en zijn kussen drijfnat. Toen de huisarts hem onderzocht werd al gauw duidelijk dat er rare geluiden uit zijn longen kwamen, longarts kwam na een kweek van het longlsijm pas uit op de werkelijke oorzaak.
Het heeft een half jaar geduurd aan medicatie voordat hij weer klachtenvrij was en zich beter begon te voelen...en in totaal is hij bij de longarts onder behandeling geweest 3 jaar.
En dat voor (naar ons idee) amper iets, dat toch zeer hardnekkig bleek en maar moeilijk te genezen.
Man was nooit écht ziek. Zo dat hij niet kon werken ofzo. Hij zag er slecht uit en sliep slecht...maar dat alles was door de omstandigheden ook niet zo raar...
Dus je weet zeker dat je niet 'iets' onder de leden hebt?
Iets dat misschien wel zeer onschuldig lijkt.
groeten albana

vriendin

vriendin

02-01-2011 om 18:02

Huisarts

Een vriendin van mij had jaren geleden ook last van nachtzweten. Dit wel in combinatie met huiduitslag en vreselijke jeuk. Na een tijdje maar eens naar de huisarts gegaan. Helaas bleek ze non-hodgkin te hebben. Gelukkig is ze beter geworden, maar de opmerking van de huisarts dat nachtelijke hitte-aanvallen en nachtzweten altijd een indicatie voor iets is heeft me nooit meer losgelaten. Ik zou toch naar de huisarts gaan en naar mijn bloed laten kijken! Waarmee ik niet wil zeggen dat er bij jou echt iets aan de hand hoeft te zijn hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.