Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Talia

Talia

19-01-2009 om 14:20

Peuter nog steeds blaasontsteking!!?

Mijn dochtertje van dik 2 1/2 jaar bleek twee weken geleden blaasontsteking te hebben. Ze heeft toen 10 dagen antibiotica moeten gebruiken en vandaag moest ik opnieuw urine brengen om te controleren of het over was. Nee dus. Ik ben verbaasd en ook nogal bezorgd. Blaasontsteking kan tot nare andere infecties leiden, weet ik en ik las op internet dat het bij jonge kinderen ook een teken kan zijn van een aangeboren afwjking die ervoor zorgt dat urine terugvloeit richting nieren. Ik weet hoe onverstandig het is om me druk te maken over dingen die op internet te vinden zijn, maar ik vroeg me nu wel af of er meer ouders zijn die met hun peuter hebben meegemaakt dat ze terugkerende blaasontsteking hadden en hoe dat verder verlopen is. Morgen hebben we een afspraak bij de huisarts n.a.v. de uitslag vandaag, en ik voel me er prettig bij als ik al een beetje weet wat hij gaat zeggen/voorstellen.

Groet, Talia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ari69

Ari69

19-01-2009 om 20:06

Kweek?

Is de urine van je dochtertje op kweek gezet? Ik vraag je dit, omdat je morgen alweer naar de huisarts toe moet voor de uitslag. Een kweek duurt meestal iets langer (bij ons een dag of 2)en het is wel heel belangrijk dat ze weten welke bacterie deze infectie veroorzaakt. Dit omdat ze dan weten welke antibiotica je dochter moet gebruiken.
Onze dochter heeft al 6 jaren voordurend terugkerende perioden van blaasontsteking, ik zal je de details besparen want dat wil je niet weten. Wat wel belangrijk is, dat peuters snel blaasontsteking kunnen krijgen als de darmen te vol zitten. Je zou kunnen bespreken met de huisarts of er sprake van verstopping is bij je dochtertje. Dat ze elke dag poept, hoeft soms nog niet meteen te betekenen dat ze geen verstopping heeft. Bijn mijn dochter is laxeren de eerste aanzet geweest om van de blaasontsteking af te komen (helaas is het bij haar niet afdoende gebleken, zij heeft een andere niet zo vaak voorkomende problematiek).
Sterkte ermee, en laat even weten hoe het gegaan is?!

bibi63

bibi63

19-01-2009 om 22:12

Archief

Hoi,
Hier een ervaringsdeskundige. Zoek even in het archief bij gezondheid op 'bibi' en/of 'blaasontsteking'.
Groetjes,
Bibi

ayla

ayla

20-01-2009 om 09:15

Ja hier

dochter van 4 heeft hier afgelopen maanden meerdere blaasontstekingen gehad en waarschijnlijk daarvoor ook al, alleen wisten we dat toen nog niet. We zijn nu onder behandeling bij een kinderarts. Er is ene echo gemaakt en daar bleek uit dat er tot nu toe niets afwijkends gevonden is. Ook geen beschadegingen aan haar nieren door een nierbekkenonsteking. Hier vermoeden ze ook dat obstipatie meespeelt, daar heeft ze als peuter namelijk ook lange tijd last van gehad. Ze krijgt nu ook sinds kort Forlax mar heeft nog steeds niet iedere dag ontlasting, maar 1 keer in de 2 tot 3 dagen.

Verder moesten we goed letten op haar plasgedrag, das ongeveer 7 keer per dag gaan plassen en ongeveer een liter per dag drinken

Talia

Talia

20-01-2009 om 21:03

Nu wel kweek

De huisarts die we vandaag hadden baalde er stevig van dat er twee weken geleden geen kweek naar het ziekenhuis was gestuurd om te kijken om welke bacterie het ging. Dat moest dus alsnog en is vandaag gebeurd. Nu weten we begin volgende week meer. Ik hoop maar dat ze er niet teveel last van krijgt tot die tijd, want voor zover ik begrepen heb, kunnen we tot die tijd weinig doen.
Ik heb eerdere draadjes doorgesneupt en het is me duidelijk dat ik terecht bezorgd ben en we er goed aan doen om er bovenop te zitten als het gaat om advies en behandeling. Hopelijk slaat de volgende kuur wel aan en loopt het met een sisser af. Tot de tijd maar veel drinken, vaak laten plassen (doet ze allebei te weinig, normaliter) en s avonds vitamine C bij geven.
Bedankt voor de snelle reacties tot zover.

Groet, Talia

Ari69

Ari69

20-01-2009 om 23:05

Hopelijk snel uitslag

Hoi Talia, ik hoop dat er snel duidelijkheid komt en dat het goed te behandelen is! En natuurlijk dat je dochter er dan vanaf is. Sterkte tot volgende week, ik hoop inderdaad dat de klachten niet verergeren. Wat je doet (drinken, plassen, vit C) lijkt me prima!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.