Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

black pearl

black pearl

16-10-2008 om 23:47

Piepende oren, pijn, duizelig....

heb al een tijdje die klachten, moet nodig naar de HA, maar is er iemand die ze herkent?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

18-10-2008 om 11:56

Naar de huisarts gaan.

Gewoon doen. Voor zulke klachten is dit forum niet voldoende. Ik zelf denk aan ziekte van Méniere, maar alleen de huisarts kan wat voor je doen.

naar de ha gaan. Vraag wel om een doorverwijzing naar de kno arts is inmiddels mijn ervaring.
Mijn man had ook last van een piepend oor en was daar al een paar keer mee naar de ha gegaan. Deze heeft 2x een gehoortest gedaan waar niets uit voort. Daarna heeft man om doorverwijzing gevraagd naar kno en na testen kwam te voorschijn dat hij een geluiddip heeft. Dit houdt, bij hem in, dat hij bij veel bijgeluiden er hoge tonen wegvallen, waardoor hij het gesprek niet goed meer kan volgen.
(mogelijke) Oorzaak: disco, motorrijden zonder oordoppen, autoradio knetterhard, muziekhard met koptelefoon op, werken zonder gehoorbeschermers, etc..

black pearl

black pearl

18-10-2008 om 13:42

Bel deze week

maar was benieuwd of er hier ervaringen waren.

Pisa, dat herken ik ook wel, dat ik soms dingen niet meer goed hoor.....Hoe is dat nu bij jouw man? Nog steeds piepend oor? Ik vermoed zelf dat bij mij het werken op een call center de boel ook geen goed doet (koptelefoon op en soms harde geluiden)

black pearl

black pearl

18-10-2008 om 13:43

Bellefleur

Als dat het is, kan dat nog overgaan dan?

(

ALS het dat is, dan heb ik slecht nieuws voor je. Hier kan niets aan gedaan worden. Hij moet er mee leren leven. ( Heel vervelend. Ook voor zijn omgeving. :-S Ik moet eraan wennen dat hij mij af en toe écht niet hoort.
Ik hoop voor je dat het wat anders is dat wel te verhelpen is. Hou ons op de hoogte.
Succes

black pearl

black pearl

18-10-2008 om 19:46

Mmmm

en de berichten over Meniere waren ook al niet positief. Maandag maar gelijk even bellen met de HA....

O ja

Volgens mijn man hoort hij de geluiden alsof hij onderwater zit of water in zijn oor heeft.

Bellefleur

Bellefleur

19-10-2008 om 10:25

Black pearl (wat een mooie nick trouwens)

Het hoéft niet Meniere te zijn. Er zijn ook andere redenen. Gewoon bellen morgen.

black pearl

black pearl

19-10-2008 om 11:26

Dank je bellefleur

Ik weet het, het hoeft geen meniere te zijn.....ik ga morgen bellen, nu maar hopen dat de ha niet op vakantie is....ga liever naar eigen ha eigenlijk.....

black pearl

black pearl

20-10-2008 om 19:53

Was er al bang voor

eigen huisarts met vakantie, vervanger al vol, andere vervanger niet bereikbaar.....zucht....ik til het maar even over de vakantie heen ....

Black pearl

Vergeet je niet te bellen?

black pearl

black pearl

26-10-2008 om 11:52

Nope )

Morgen meteen doen!!! Dank je, maar het stond nog op de kalender hoor ))) Je hoort me....

black pearl

black pearl

27-10-2008 om 20:51

Afspraak

morgen, om 9:40....ben braaf geweest.....er zijn nog klachten bijgekomen.....ik lijk wel een gloeilamp, zo heet heb ik het, en nog steeds duizelig.......

black pearl

black pearl

28-10-2008 om 19:08

Ben geweest....

wat testjes gehad, en ws is het mijn evenwichtsorgaan....voorlopig medicatie, kijken hoe het gaat.....de piep is een lastiger probleem....vaak is daar niks aan te doen namelijk.....ik moet het even aankijken en anders kan ik een verwijzing naar de KNO krijgen....oh ja, en nog even bloedprikken voor de andere klachten.....

Bellefleur

Bellefleur

29-10-2008 om 09:05

Join the club.

Ik ben nu al 7 weken aan het stoeien met mijn evenwichtsorgaan. Bij mij hebben ze besloten dat het een virus op het evenwichtsorgaan is. Het ontstond heel acuut: van de een op de andere seconde. En het gaat heel, heel langzaam beter. Ik heb geen last van piep in het oor, wel doen bepaalde geluiden me pijn. Dat wordt erger als ik teveel doe. Is menière ook genoemd bij jou?

black pearl

black pearl

29-10-2008 om 09:29

Nee...

de naam is niet gevallen, maar wel de meededeling dus dat als er een piep zit, hier weinig aan te doen is (

Ja, harde geluiden lijk ik ook steeds slechter tegen te kunnen (fijn met drie kids waar de volume-knop van kapot lijkt.... (( )

black pearl

black pearl

01-11-2008 om 23:34

Medicatie

lijkt wel te helpen, al werd ik er eerst wel suf van....de piep is niet weg, maar ik ben wel minder duizelig en misselijk....

Bellefleur

Bellefleur

02-11-2008 om 11:21

Black pearl,

Wat vervelend lijkt me dat die piep. Is het een hele harde piep? Mijn schoonzus heeft dat ook, en bij haar is Meniére geconstateerd. Ik wil daarbij niet zeggen dat jij dat ook hebt hoor! Het lijkt me ook akelig om steeds zo misselijk te zijn. Ik heb dat maar drie dagen gehad gelukkig. Bij mij is de duizeligheid normaal weg, maar als ik in een nieuw gebouw kom of als ik me te druk maak is het er weer. Zo ben ik vorige week zondag zo dom geweest om met het gezin naar een dierentuin te gaan. Dat was teveel van het goeie. En ik barstte bij de pinguins spontaan in huilen uit. En kon pas stoppen toen ik door mijn man aan het handje werd genomen en de auto in werd gestopt... Echte tranentrekkers die humboldtpinguins... Gisteren hadden mijn kinderen een hardloopevenement, en naast me stond een mevrouw, gezegend met een keiharde stem, net zoals haar hond. Zij werd helemaal enthousiast van alle hardlopers, de hond van de speaker. Ik moest me echt vasthouden aan het hek. En ik was te draaiierig om weg te lopen. Na afloop was het net of ik de marathon van New York had gelopen.
Beterschap gewenst, Bellefleur

Hier begon het ook met piepen

Tijdens onze vakantie in Spanje afgelopen zomer begon er bij mijn man ook een harde fluitende pieptoon die na 2 dagen en een hoop gekraak doofheid tot gevolg had en een behoorlijk verstoord evenwicht.
Bij thuiskomst naar de huisarts gegaan welke hem doorverwees naar een KNO arts .Deze heeft een aantal geluidstesten gedaan die zo bedroefend slecht waren dat er een MRI scan op volgde omdat hij wilde achterhalen waar dit vandaan kwam.
Op 3 september was daar de uitslag: een brughoektumor. Dit is een altijd goedaardige tumor achter het oor tussen de gehoorgang en de kleine hersenen in en dat was enorm schrikken,want al is het goedaardig het is dus wel een hersentumor die groeit en er dus uit moet. Groeien doet hij gemiddeld met 2 mm per jaar en die van mijn man was 1.2 cm lang en 5 mm breed . Vanaf 2 cm komt hij bij de hersenen in de buurt.
We zijn doorverwezen naar het LUMC en daar is mijn man op 22 oktober geopereerd. De hele gehoorzenuw is eruit en ook het hele evenwichtsoorgaan. Het menselijk lichaam is zo uitgerust dat het overgebleven evenwichtsorgaan de weggevallen taak op zich neemt. Zijn aangezichtszenuw is zwaar gekneusd (maar onbeschadigd ) waardoor zijn oog niet sluit,mond hangt,kaak verkrampt is en de tong dood aan 1 kant. Dit komt goed maar gaat heel erg veel tijd kosten.

black pearl

black pearl

03-11-2008 om 20:47

Groentje....heftig...

dat is wel schrikken zeg.....hopelijk komt het allemaal goed!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.