Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Denise

Denise

16-11-2008 om 22:48

Pijn rechtsonderin de buik,straalt uit naar been

Kan dit je blinde-darm zijn??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

17-11-2008 om 07:21

Dat

is mogelijk ja. Wat zegt je huisarts ervan?

Denise

Denise

18-11-2008 om 14:10

Ben nog niet naar de huisarts geweest

Ik wil het nog even aankijken,als het morgen nog zo is,maak ik een afspraak met de huisarts.
de pijn is vaag aanwezig nog,ben verder ook niet 'ziek' ofzo,de pijn is dof zeurend.
't Probleem zit 'm in dat ik geregeld verstopt zit,maar tegelijkertijd kan ik wel 3 keer per dag voor een grote boodschap naar de wc!
Ik merk ook,zodra ik wat eet,ik vrijwel meteen aandrang krijg...

Zit dat niet

meer links, tops?

Als je aan de linkerkant net rechts van je bekken met je hand duwt, bereik je je dikke darm. Als dat pijn doet kan het IBS Irritable Bowel Syndrome (spastische darm) zijn VZVIW. Naar de dokter ermee. Niet naar leken luisteren

Niersteen?

Wordt nogal eens aangezien voor een blinde darm, schijnt 't.

Puck2

Puck2

19-11-2008 om 11:16

Nee hoor almonde

Spastische darm kan eigenlijk overal voorkomen. Ik heb er ook voornamelijk rechtsonder last van, alleen bij erge koliekaanvallen verspreidt het zich ook naar links.

Sancy

Sancy

19-11-2008 om 13:52

Denise

Nogmaals, alleen een arts kan echt onderzoeken wat er aan de hand is.
Maar na je 2de berichtje wil ik toch wat uitgebreider reageren. Mijn partner heeft een chronisch ontstoken blindedarm gehad. De symptomen die jij beschrijft (dof zeurende pijn, verstopping en toch aandrang) klinken mij bekend in de oren. De meeste "standaard" onderzoeken die gedaan worden om een blindedarmontsteking vast te kunnen stellen waren bij hem niet van toepassing. Wel had hij (uiteindelijk) hoge ontstekingswaarden in zijn bloed en was op een echo van de buik de ontsteking te zien. Nu de blindedarm eruit is, heeft hij geen last meer van verstopping.
Nogmaals, het kan van alles zijn en daarom adviseer ik je naar een huisarts te gaan. Maar op basis van wat je beschrijft kan het dus wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.