Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

27-09-2010 om 23:08

Pijnstillers werken niet

Heb Tramadol voorgeschreven gekregen vanwege helse pijn in mijn schouder (eerst paracetamol en diclophenac, hielp niet), vooral 's avonds en 's nachts. Heb anderhalf uur geleden 110 mg ingenomen, pijn is er niet minder om geworden. Voel me wel vager, maar dat was het.

Ben onlangs geopereerd heb toen erg veel pijn gehad en ben toen zo ongeveer plat gespoten met morfine, geen effect. Heb daar boven op Fentanyl gekregen, ik ging even out, maar de pijn werd niet veel minder.

Ben ik immuun voor pijnstillers? Moet ik een andere soort? Wie herkent dit?
Uiteraard bel ik morgen de ha, maar hoop ook op tips van iemand die dit ook heeft meegemaakt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

27-09-2010 om 23:11

Herstel

110 mg moet 100 mg zijn.

Slik je ook?

Je paracetamol en diclofenac nog?

Tenzij je huisarts anders adviseert kan je het beste regelmatig paracetamol (4x per dag 1 gram) en regelmatig diclofenac slikken en dan de tramadol als het zeer doet. Zo houd je een onderhoudsdosis pijnstillers in je lijf. Tramadol en paracetamol werken samen beter dan ieder apart.

En ja sommige mensen hebben niets aan sommige pijnstillers maar je moet er toch een paar keer eentje slikken om dat zeker te weten.

Mariel

Fianna

Fianna

28-09-2010 om 09:29

Ja en nee

Wel paracetamol, niet diclofenac.
Ik heb gisteren om 21.30 100 mg Tramadol genomen en om 1.30 weer.
De pijn is afgelopen nacht alleen maar erger geworden. Ik heb letterlijk de hele nacht geen oog dichtgedaan en net na half 8 even een uurtje geslapen. Verder ben ik helemaal trillerig en vaag. Ik geloof niet dat Tramadol een goede werking op mij heeft.
Ik heb net de huisarts gebeld en wordt tussen 11 en 12 terug gebeld. Ik moet nu iets hebben tegen de pijn want word gek van de pijn!

Puck

Puck

28-09-2010 om 09:54

Ik herken het

Je kan mij helemaal volpompen met NSAID's en dan merk ik er nog niets van. Diclofenac, ibuprofen, naproxen, het doet allemaal helemaal niets bij mij. Ik heb er bij een collega die gepromoveerd is op pijnbestrijding wel eens naar gevraagd en het schijnt te kunnen dat je bepaalde receptoren mist of in lager aantallen hebt dan gemiddeld en dat daardoor sommige medicijnen gewoon niet werken. Het kan dus wel. Gelukkig werkt paracetamol bij mij wel als een tierelier, daar ben ik wel blij om. Ik hoop dat je huisarts je kan helpen. Sterkte.

Huisarts

Ik hoop dat de huisarts snel belt. Ik ken mensen die zweren bij tramadol maar persoonlijk voel ik me er dronken van. Hopelijk heeft hij iets beters te bieden!

Beterschap, Mariel

Fianna

Fianna

28-09-2010 om 14:26

Doorgaan

Puck, Ja die NSAID's doen bij mij dus ook helemaal niks. Maar morfine dus ook niet.
Ik schijn een hele hoge pijngrens te hebben, misschien heeft het daar mee te maken, maar vraag me niet hoe.

Ik heb de ha gesproken. Volgens hem moet ik door blijven gaan met de Tramadol om een spiegel op te bouwen in combinatie met paracetamol. Ik heb dus net weer 100 mg van dat spul genomen en ben gewoon helemaal high. Als ik ga staan ga ik zwabberen en zwaaien en val om. De pijn lijkt wat minder, maar ik ga even liggen en kijken of dat dan zo blijft.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-09-2010 om 14:40

Tramadol

Sommige mensen reageren idd minder goed op bepaalde pijnstillers/anesthesie dan anderen. Het is allemaal heel individueel bepaald. Zelf ben ik bijv. heel slecht lokaal te verdoven; paracetamol helpt bij mij niet echt maar Tramadol wel (in geval van zenuwpijn).
Het is idd belangrijk om een "spiegel" op te bouwen dus wel door blijven slikken. Tramadol is een hele goede opiaat maar je wordt er echt hartstikke stoned van.
Misschien zou je meer baat hebben bij iets als Temazepam oid? Maar dat is afhankelijk van de oorzaak van je pijn dus toch maar even afwachten wat je pijn veroorzaakt. Ik hoop dat je snel meer weet!

Fianna

Fianna

28-09-2010 om 16:16

Stoned

Ja, inderdaad ik lijk wel zo stoned als een garnaal Op zich vind ik dat niet zo erg als het maar voor een paar dagen is, maar langer zo er bij lopen wil ik niet, want nou heb ik weer zwabberbenen.

Ik ben net even gaan liggen, maar kon niet slapen. Daar snap ik nou niks van, heb echt de hele nacht niet geslapen, de nacht er voor een uurtje of zo en het lukt me niet om nu even te dutten. Komt volgens mij ook door de Tramadol, voel me zo raar. Ik zakte af en toe even weg, maar dat was het.
Ik vind het pijnstillende effect nog niet echt om te juichen, maar ik wacht af.

Temazepam is toch een slaapmiddel?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

28-09-2010 om 18:03

Pijnstillers

Je hebt pijnstillers en spierverslappers. Kalmerende middelen als Temazepam worden niet alleen gebruikt als je slecht slaapt maar ook als je bijv. hevige spierpijn door spanning hebt.
Maar ik lees net dat je een slijmbeursontsteking hebt; dan werken pijnstillers en/of spierverslappers niet echt. Kan je beter een spuit met corticosteroiden laten zetten.

Tirza G.

Tirza G.

28-09-2010 om 22:42

Pijngrens

Het heeft niet met je pijngrens te maken, zo die al bestaat, maar met de aanwezigheid en gevoeligheid van receptoren. Elk middel werkt op een andere groep receptoren en als je die niet hebt of ze worden onvoldoende aangesproken, dan is het helaas pindakaas. Ik gebruik zelf Zaldiar, een combi-middel van Tramadol en paracetamol. Maar inderdaad: je moet een spiegel opbouwen. Vervelend, want de pijn is hels.

Tirza

Fianna

Fianna

28-09-2010 om 23:39

Spiegel

Hoe lang duurt het dan in het algemeen voordat die spiegel is opgebouwd?

Ook

Ook ik heb moeite met pijnstillers/anesthesie. Vooral anesthesie vindt ik (persoonlijk) het ergste en het hinderlijkste (denk b.v. aan de tandarts). De pijnbestrijding ben ik al enigzins op ingesteld. Ik 'reken' er al op dat de pijnbestrijding niet meteen (zoals bij anderen) maar pas na een dag of 1,5 of 2 gaat werken (zo gaat het bij mij)en dan moet ik nog keurig op tijd blijven slikken anders kan ik weer opnieuw beginnen en geen lange nachten ertussen (ligt natuurlijk ook aan de precieze werking) anders daalt mijn 'spiegel' blijkbaar weer en kan ik wéér opnieuw beginnen. Ik heb wel andere trucjes om de tijd tot die pijnbestrijding door te komen. Plaatselijke trucjes als iets kouds erop of juit iets warms, mezelf 'inbakeren' (lees rol me zo'n beetje vast in het dekbed),afleiding etc. etc.Maar dat lijkt me allemaal nogal persoonlijk.
De enige pijbestrijding waarvan ik zeker weet dat die meteen werkt is een zenuwblokkade (als je b.v. een operatie krijgt). Verder is het handig dat je huisarts, tandarts en evt. het ziekenhuis dit weet. Houden ze er de volgende keer rekening mee.
groeten albana

Sterre42

Sterre42

29-09-2010 om 14:13

Tramadol

Ikzelf heb slechte ervaringen met Tramadol, ik werd er zweverig van, compleet van de wereld. En uiteindelijk bleek mijn lichaam eraan verslaafd.

Wees alert, het is een opiide (of hoe schrijf je dat). Met andere woorden: het kan verslavend werken. Nooit zomaar stoppen bijvoorbeeld.

Ik vond het troep, en het hielp mij niet qua zenuwpijn. Ik weet inmiddels: zenuwpijn is niet te stillen. Dat is gewoon waardeloos.

Succes!

Fianna

Fianna

29-09-2010 om 20:14

Sterre

Ja, hier ook zweverig en compleet van de wereld. Het is nu uitgewerkt geloof ikm maar ik was de hele dag vaag en gisteren ook (van gisteren weet ik gewoon niet veel meer).
Van de arts op de SEH moest ik maar meteen stoppen met dat spul en weer beginnen met paracetamol en diclofenac.
Hoe lang heb jij het dan gebruikt dat je verslaafd raakte? Ik maar 2 dagen en ik heb geen ontwenningsverschijnselen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.