Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rafelkap

Rafelkap

29-04-2009 om 19:34

Placebo-ideeen voor paracetamol

Ik vraag me af of ik niet beter af en toe een placebo kan geven aan mijn zoontje Een paracetamolletje wordt heel lekker gevonden (smaakt zoet) maar zijn er hier die een placebo geven? (liefst niet te slecht voor de tandjes)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

29-04-2009 om 19:53

Waarom?

Waarom krijgt hij die paracetamol? Ik denk dat de reden waarom hij ze krijgt bepalend is voor het geven van af en toe een placebo. Ik denk dat je dat niet overweegt als de paracetamol echt hard nodig is.

NOg beter is denk ik om deze gewoonte gewoon af te wennen, pijn gaat ook vaak gewoon wel over.
Groetjes, minet

Tijgeroog

Tijgeroog

29-04-2009 om 22:56

Andersom

Ik zou het geloof ik andersom aanpakken: op zoek gaan naar paracetamol die niet lekker is. Voorkomt ook dat hij er stiekem van gaat snoepen.
Mijn zoontje weet dat medicijnen vies zijn, maar dat ze soms kunnen helpen om beter te worden (en dat je er ook ziek van kunt worden als je ze niet nodig hebt) Dus als het moet accepteert hij ze, anders blijft hij er vanaf. (ze liggen nog steeds achter slot en grendel hoor)

Rafelkap

Rafelkap

30-04-2009 om 07:12

Gelijk hoor

Hij krijgt niet zo vaak iets, eigenlijk alleen bij koorts, bij het slapen gaan. Gisteren zat hij te zeuren om hoofdpijn (ik geloofde het niet) en ik bedacht me dat hij met een placebo erg geholpen zou zijn.
(hij is 4) Maar jullie hebben wel gelijk hoor, het is wel een idee, voortaan paracetamol die niet lekker is. Of zijn jongere broertje (2) het daar mee eens is..

Vitamine c

Wij hadden in een pillendoosje lage dosering vitamine c tabletjes gedaan aangezien onze dochter ook nogal gebaat was met een placebo omdat ze heel vaak vage klachten had waar ze dan een heel drama omheen bouwde. En wonder, met die pilletjes ging het altijd over.

Gr.
Moon32

Tirza G.

Tirza G.

30-04-2009 om 15:21

Offfff

Kalktabletjes. Werken ook prima. Of fluortabletjes.

Tirza

Vic

Vic

30-04-2009 om 16:14

Vieze medicijnen

Ik heb paracetamol als kauwtablet en in zetpilvorm in huis. De kauwtabletten hebben een pepermuntlaagje, maar smaken na een keer kauwen heel erg vies (zelf uitgevonden). Het voordeel van de vies smakende medicijnen is dat ik perfect de aanstelleritus van echte klachten kan onderscheiden, want de kinderen willen alleen maar een pilletje als er echt iets aan de hand is.

Rafelkap

Rafelkap

30-04-2009 om 18:43

Dank!

Ha dank! Ik kijk binnenkort even naar vitamine c pilletjes (lekker zoet) en die paracetamolletjes van Vic.

Vies en aanstelleritis

Ach Vic, was mijn dochter maar zoals de jouwe.
Die slikt als ze NIET ziek is met plezier alles wat je haar aanbiedt. Zodra ze echter het lepeltje paracetamolstroop weigert weet ik al hoe ver het is: dan is of wordt ze ziek. Erg lastig, hoe zieker ze wordt des te moeilijker krijg je pilletjes en drankjes er in.

Haarpijn

Als ik mijn zoon van aanstelleritis verdenk vraag ik wel eens of hij pijn heeft aan een lichaamsdeel waarvan ik geen reden heb aan te nemen dat daar iets mee is. Puntje van de neus, grote teen, haar... Als hij daar ook pijn heeft, is het vermoedelijk aanstellerij. Zoon is 3,5, dus daar trapt-ie nog in.

Als medicijn vies is wil hij het ook niet als hij ziek is, dus hier paracetamolsiroop, die gaat er wel in.

Groeten,

Temet

Yvon Meijer

Yvon Meijer

01-05-2009 om 22:44

Hier

Mijn dochter heeft vaak been-groei-pijn. Als het echt erg is krijgt ze een sinaspril. Als ik haar van aanstellerij verdenk dan krijgt ze eerst een vitaminepilletje. Ze weet wel dat het geen pijnstiller is maar ik vertel haar dat de vitamientjes samen met lekker uitrusten ervoor zorgen dat de pijn weggaat. Het vitaminepilletje is een soort van aandacht die ze nodig heeft als er geen erge pijn is, of het helpt haar net even de tanden op elkaar te zetten totdat de pijn over is. Ik vertel haar dus duidelijk waar de pilletjes voor zijn en dat je een paracetamol niet zomaar neemt.

Guinevere

Guinevere

04-05-2009 om 21:46

Zetpil

Je kunt ook de kinderparacetamoltabletten uitbannen en alleen nog maar zetpillen voorstellen als je zoontje zich niet goed zegt te voelen. Of je geeft 'm een stuk van een echte volwassen paracetamol. Dan heb je beslist geen last meer van het lekkere-snoepjes-effect!
Andere optie is om 'm in zijn bed te stoppen als ie "zich niet lekker voelt" of "pijn" heeft, al dan niet met een paracetamol natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.