Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Prikkende ogen in de zomer

Wie herkent dit?
Normaal draag ik lenzen, maar vanwege deze "zomerklacht" draag ik mijn bril ernaast. Wat schetst mijn verbazing (irritatie ook wel..): Ook met bril heb ik vaak prikkende ogen, juist als het buiten warm en zonnig is. Mijn ogen tranen niet en zijn niet rood oid, wel heb ik de neiging wat vaker te knipperen.
Kun je ook hooikoorts hebben of een andere gerelateerde allergie zonder dat je er jeuk, niesbuien, een verstopte neus enz. bij hebt?

Groetjes Febe

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
m ik

m ik

08-07-2010 om 19:20

Yep, dat kan

Ja hoor, je kan (helaas) ook alleen last van je ogen hebben bij hooikoorts. Ik heb het namelijk ook. Heel af en toe een niesbui, maar continu zere prikkende ogen

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-07-2010 om 22:30

Prikkende ogen

Ja, dat is heel goed mogelijk. Ik heb normaal ook lenzen maar draag noodgedwongen nu mijn bril (en ik haaaat het dragen van een bril) omdat mijn ogen niet fijn aanvoelen. Heb zelfs oogdruppels (Emidine). Ik heb geen hooikoorts of andere allergieen maar volgens de ha komt dit soort klachten momenteel vaak voor vanwege het aanhoudende warme weer. Veel allergenen die in de lucht zweven en tot bloei komen. Het zal wel beter gaan als het af gaat koelen...

amk

amk

08-07-2010 om 22:31

Luchtverontreiniging

er zitten gewoon veel meer stofdeeltjes in de lucht. Vocht verdampt sneller dus je ogen zijn gewoon ook wat droger.
Hoeft er niet eens een allergie of iets vergelijkbaars te zijn om je ogen toch droger te laten aanvoelen en vaker te knipperen.

Smog

Bij het weer dat jij beschrijft, kan gemakkelijk smog ontstaan. Met veel kleine deeltjes bij een lage luchtvochtigheid, zoals AMK zegt. Als je daar gevoelig voor bent, kun je klachten krijgen zoals jij die nu beschrijft.

Bastet

Bastet

09-07-2010 om 12:23

Komt bij...

Smog en pollen versterken elkaar,lees ik net....
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.